xallie Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 jag har precis formaterat datorn. nu när jag startar den så kommer det bara upp en blå bild i början där det står något med hp där man kan klicka esc, F1 eller F10. om man inte gör det utan bara väntar på att den ska börja ladda så händer det inget. det blir bara svart. vad ska jag göra för att få igång den igen? :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 då har antagligen nått gått sönder i datorn :( . om du trycker F1 så kommer du till setup eller nått sånt, kan ju vara nått felinställt. F10 är system recovery. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 26 November 2006 Rapport Dela Skrivet 26 November 2006 Du har installerat systemet igen hoppas jag...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 prova f 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xallie Skrivet 27 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 det händer inget när jag trycker F10, och F1 och esc tror jag itne att det är för där finns inga alternativ som verkar vettiga. jag tror jag har installerat Xp igen, för det står det iaf, när jag väljer att installera det med cd och sedan väljer installerar på denna hårddisken så står det något med att det redan finns harjag för mig. :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Låter det nått från datorn? Som typ ett klick klick klick? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xarph Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 säker på att du har installerat win xp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xallie Skrivet 27 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 gnaska säker, det står iaf när man trycker F1 eller vilken det nu är, då kommer det upp olika alternativ som man kan välja mellan, där finns det 3 xp, jag antar att det är för att tjag har itstallerat det på varje hårddisk. jag har även testat att ta bort det från de andra så det bara är en Xp installerad med det fungerar fortfarande inte :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 29 November 2006 Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Testa att ändra inställningarna i dina BIOS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst PoisoN Skrivet 29 November 2006 Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Prova starta med en boot disc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xallie Skrivet 30 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2006 jag har testat att ändra inställningar i biosen men det funkar inte. den ända bootdisken jag har är den som är själva operativsystemet på. jag vet itne ens om den funknar som bootdisk. finns det någon gratis variant av bootdisk fom finns att ladda ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 30 November 2006 Rapport Dela Skrivet 30 November 2006 Känns som om du har krånglat till det en del nu :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.