Conaboy Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 När jag har byggt själva världen sen så ska jag prov spela det men då kommer inte världen fram utan bara en stor gräs fyrkant?? HJÄLP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Vad är det du vill ha hjälp med? Vad är det för program, är det RPG Maker? I sådana fall, kanske du har en mapp som bara är en gräsplätt? se hur som helst till att du placerar din startposition där du vill ha den. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Conaboy Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 (redigerat) aaa det är Rpg maker men när jag har byggt ut själva staden som jag vill ha den så finns den inte där när jag startar. Jag får inte äns börja där jag lägger ut start punkten!. nu fungerar det lite bättre men en sak fatsas jag får inte ut några mer gubbar det är bara jag ensam i staden... Redigerat 28 November 2006 av Conaboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Jaha okej så nu fungerar det med staden och att du startar där du vill och så? (: Hmm andra gubbar, kommer inte riktigt ihåg om jag ska vara ärlig, antar att det bara är att lägga ut några så kallade "events". Osäker på om man måste ställa in något för att de ska röra sig, tror att det finns en liten lista med typ, random movement, och stand still. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Conaboy Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Youx Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 kommer du lägga ut spelet sen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Conaboy Skrivet 28 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 (redigerat) kommer du lägga ut spelet sen? det får vi de. hur gör jag mera våningar i ett hus? Redigerat 28 November 2006 av Conaboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Du gör bara en ny map. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Conaboy Skrivet 29 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 kan man ha olika tileset i samma map isåfall hur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 29 November 2006 Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Hmm nej jag tror inte det går, det gick iaf inte tidigare, det som är själva grejen med tileset. Om du vet att du vill ha några specifika tiles och några som du absolut inte kommer använda(på den kartan) så kan du ju alltid modifiera ett existerande tileset. Det är lätt. Bara att klippa och klistra lite i ett bildredigeringsprogram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Conaboy Skrivet 30 November 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2006 Finns det nån rpg maker guide på svenska här nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.