Gäst J0ltFlame Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Hejsan alla datornördar. Jag skulle behöva hjälp med några saker. Först om man höjer de virtuella minnet, vad händer då? Jag skulle vilja ha en guidad video på nätet som beskriver hur man bygger en egen dator(Helst på svenska) Hade tänkt köpa en dator till jul och vill bygga den själv. Skulle vara tacksam för svar. Sedan kan ni skriva vad jag helst ska ha för komponenter för att klara av de senaste spelen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Addeboi Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 den klarar av de allra senaste spelen http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode...E2-127EA9D662BE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 (redigerat) 1. Windows kommer ha lite mer minne att röra sig med så teoretiskt sett borde du få en något stabilare dator... nu är ju windows rätt instabilt i sig men ändå. 2. Det finns en bra guider på http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/ Vet att PC för alla gjorde en video någon gång men kommer inte ihåg vilket nummer tyvärr. Redigerat 27 November 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst J0ltFlame Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Okej, tack ändå, jag lär väl mig någon gång, men vaad gör virtuella minnet, och kan jag öka det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Virtuellt minne är simulerat RAM-minne, så när datorn behöver mer RAM-minne tas det från hårddisken istället. Detta blir dock mycket segare än vanligt RAM-minne. Men det som sker är att datorn 'lånar' hårddiskutrymme för att få tillgång till mer RAM-minne. Som standard fixar windows detta själv och ökar när det behövs och minskar när det inte behövs och det brukar funka rätt bra. Annars kan du ändra det, se länken nedan; http://support.microsoft.com/kb/308417/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst J0ltFlame Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Okej, så om jag höjer det till 1000 Virtuellt minne från 372, betyder det att datorn får mer RAM-Minne och den blir snabbare utan några vidare nackdelar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Ja det går att göra. Om du har windows exp home edition ska du klicka på den här datorn. sen klicka på visa systeminformation, sen klickar du på fliken avancerat och sen klicka du på inställningar för Prestanda! Klicka sen på fliken avancerat och välj att ändra virtuellt minne, Välj sedan den hårddisk du vill ändra på och ange ett ursprungligt nummer och ett max nummer. Jag själv kör på 300-350 PÅ ursprungliga och 700 På max värdet. jag har så för att jag för tillfället har 256 mb ram i datorn. men du kan ange själv. följ detta schema för bra vägledning UR= ursprungliga värdet MAX= Max värdet 256 mb ram UR= 300-350 MAX= 600-700 512 mb ram UR= 500-600 MAX= 1000-1200 1024 mb ram UR= 900-1000 MAX= 1700-2024 Dessa är exempel och brukar funka bra. men tänk på att dom högre siffrorna kan behöva större hårddisk. Och dessa inställningar beror även på hur bra sjävva datorn är. Lycka till :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Tänk på att inte ha CPU kylaren upp och ner. Gör du det så sammlas det mer damm. Obs! När du tar på ramminnerna, lägg dina händer på en element i typ 10sekunder. Annars kan du få statiskelektrisitet som ramminnet är känsligt för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst J0ltFlame Skrivet 27 November 2006 Rapport Dela Skrivet 27 November 2006 Okej, om jag ändrar det, så minskas hårdiskminnet?Minskas det med GB alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 HÄR Är en bra guide med bilder som beskriver hur du bygger en dator :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 28 November 2006 Rapport Dela Skrivet 28 November 2006 Okej, om jag ändrar det, så minskas hårdiskminnet?Minskas det med GB alltså? Ja du får mindre ledig plats på hårddisken om du ökar mängden virtuellt minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst J0ltFlame Skrivet 29 November 2006 Rapport Dela Skrivet 29 November 2006 Tack så mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.