Hoppa till innehåll

Bygga Egen Dator


Gäst J0ltFlame

Rekommendera inlägg

Gäst J0ltFlame

Hejsan alla datornördar. Jag skulle behöva hjälp med några saker. Först om man höjer de virtuella minnet, vad händer då?

 

Jag skulle vilja ha en guidad video på nätet som beskriver hur man bygger en egen dator(Helst på svenska) Hade tänkt köpa en dator till jul och vill bygga den själv. Skulle vara tacksam för svar. Sedan kan ni skriva vad jag helst ska ha för komponenter för att klara av de senaste spelen!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Windows kommer ha lite mer minne att röra sig med så teoretiskt sett borde du få en något stabilare dator... nu är ju windows rätt instabilt i sig men ändå.

2. Det finns en bra guider på http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/

Vet att PC för alla gjorde en video någon gång men kommer inte ihåg vilket nummer tyvärr.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Virtuellt minne är simulerat RAM-minne, så när datorn behöver mer RAM-minne tas det från hårddisken istället. Detta blir dock mycket segare än vanligt RAM-minne. Men det som sker är att datorn 'lånar' hårddiskutrymme för att få tillgång till mer RAM-minne.

 

Som standard fixar windows detta själv och ökar när det behövs och minskar när det inte behövs och det brukar funka rätt bra. Annars kan du ändra det, se länken nedan;

http://support.microsoft.com/kb/308417/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det går att göra. Om du har windows exp home edition ska du klicka på den här datorn. sen klicka på visa systeminformation, sen klickar du på fliken avancerat och sen klicka du på inställningar för Prestanda!

Klicka sen på fliken avancerat och välj att ändra virtuellt minne, Välj sedan den hårddisk du vill ändra på och ange ett ursprungligt nummer och ett max nummer. Jag själv kör på 300-350 PÅ ursprungliga och 700 På max värdet. jag har så för att jag för tillfället har 256 mb ram i datorn. men du kan ange själv. följ detta schema för bra vägledning

 

UR= ursprungliga värdet

MAX= Max värdet

 

256 mb ram

 

UR= 300-350

MAX= 600-700

 

512 mb ram

 

UR= 500-600

MAX= 1000-1200

 

1024 mb ram

 

UR= 900-1000

MAX= 1700-2024

 

Dessa är exempel och brukar funka bra. men tänk på att dom högre siffrorna kan behöva större hårddisk. Och dessa inställningar beror även på hur bra sjävva datorn är. Lycka till :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på att inte ha CPU kylaren upp och ner. Gör du det så sammlas det mer damm.

Obs! När du tar på ramminnerna, lägg dina händer på en element i typ 10sekunder. Annars kan du få statiskelektrisitet som ramminnet är känsligt för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...