Hoppa till innehåll

Lika Värda?

123spill

Rekommendera inlägg

Nope. Alla varelser är inte lika mycket värda. Alla människor är lika mycket värda, men en människa och en torsk är inte lika mycket värda. Inte ens i närheten.

Alla människor är väl inte lika mycket värda? Man kanske tycker att det borde vara så men tyvärr så är det ju inte så det är. Till exempel slavar, kastlösa och fattiga är ju inte lika mycket värda i alla samhällen.

Och det där med alla varelser, så är ju inte heller alla lika värda. För om det var så så skulle man väl inte masslakta kor och fånga miljontals fiskar och liknande varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Twiztha_MF

och vrf i h*lvete skulle inte torsken vara lika mycket värd??? den är lika levande som du, så då kan mna säga att du inte är värd lika mycket som en j*vla torsk, skärp dig för f*n.

ja alla och allt är lika värda djur som människor, men jag äter kött, för att vi ingår i näringskedjan som toppkonsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

och vrf i h*lvete skulle inte torsken vara lika mycket värd??? den är lika levande som du, så då kan mna säga att du inte är värd lika mycket som en j*vla torsk, skärp dig för f*n.

ja alla och allt är lika värda djur som människor, men jag äter kött, för att vi ingår i näringskedjan som toppkonsumenter.

löjligt.. för oss är människor mer värda än andra djur.. ja skulle kunna döda miljoner myror o andra insekter, utan att ens bry mig, men knappast att ja skulle döda en människa.

varför torsken skulle vara mindre värd än en människa? jo.. för oss är den MAT. torsken är en DUM FISK. VI ÄTER DOM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så ifall du fick valet att låta en människa dö eller att låta en torsk dö så skulle du bara välja nån på måfå ? eftersom torsken är lika mycket värd som människan ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

ja jag skulle lätt döda människan för att männsikorna har bara förstört jorden och kommer alltid att göra det, vi gör alltså inget bra för världen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Människan är minst värd av alla varelser på denna jord. Vi har redan förstört denna fina planet. Tänk er jorden, miljarder år gammal, har haft vackra skogar i miljontals år. Allt har varit vackert. Sen kom människan och förstörde hela planeten på några tusen år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl klart som korvspad att en torsk inte är lika mycket värd som en människa. Jag säger inte att det är min personliga åsikt, men det är ju så det är. Euron är mer värd en dollarn, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...