Hoppa till innehåll

Chip

Gäst Ankan

Rekommendera inlägg

Jag hade chippat PS1 förut, men det paja så jag köpte ett nytt (min brorsa köpte ett nytt PS1) sen har vi PS2. Men det är bara dumt att chippa det, eller inte för utländska spel, men brända spel. Spendera pengar kan man ju göra istället!:D Sen sjunker spelet i värde om man chippar det oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

han menar nog vilka som har chip injött i konsollen.

det finns ju även multi-x killer som man sätter fast på baksidan av konsollen, som man koppar ur lika lätt som man drar ut en sladd ur väggen.

så med multi-x killer sjunker knappast värdet på spelet.

enda nackdelen med multi x killer är att man måste starta upp med en orginal skiva, sen sätta i det brända spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

han menar nog vilka som har chip injött i konsollen.

det finns ju även multi-x killer som man sätter fast på baksidan av konsollen, som man koppar ur lika lätt som man drar ut en sladd ur väggen.

så med multi-x killer sjunker knappast värdet på spelet.

enda nackdelen med multi x killer är att man måste starta upp med en orginal skiva, sen sätta i det brända spelet.

Mmm... men multi-x killer funkar ju inte på Psone inte på SCPH-9002 eller nåt sånt där, då det inte finns en sån där grej som man stoppar in det i. Ett annat alternativ är då multi-x boot skiva som går att köpas på www.dvdnorden.se
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...