Gäst Ankan Skrivet 17 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2004 Vilka av ni här har ett bränt chip i era konsoller? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 17 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2004 Definera "bränt chip" ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 20 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2004 jag skulle gissa på att han menar vilka som har chippat det, om han inte menar vem som har råkat lagt ett sönderbränt OLW chips i konsollen... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
henk_a Skrivet 20 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2004 Jag hade chippat PS1 förut, men det paja så jag köpte ett nytt (min brorsa köpte ett nytt PS1) sen har vi PS2. Men det är bara dumt att chippa det, eller inte för utländska spel, men brända spel. Spendera pengar kan man ju göra istället!:D Sen sjunker spelet i värde om man chippar det oxå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AidsCunt Skrivet 21 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2004 han menar nog vilka som har chip injött i konsollen. det finns ju även multi-x killer som man sätter fast på baksidan av konsollen, som man koppar ur lika lätt som man drar ut en sladd ur väggen. så med multi-x killer sjunker knappast värdet på spelet. enda nackdelen med multi x killer är att man måste starta upp med en orginal skiva, sen sätta i det brända spelet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
henk_a Skrivet 23 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2004 han menar nog vilka som har chip injött i konsollen. det finns ju även multi-x killer som man sätter fast på baksidan av konsollen, som man koppar ur lika lätt som man drar ut en sladd ur väggen. så med multi-x killer sjunker knappast värdet på spelet. enda nackdelen med multi x killer är att man måste starta upp med en orginal skiva, sen sätta i det brända spelet. Mmm... men multi-x killer funkar ju inte på Psone inte på SCPH-9002 eller nåt sånt där, då det inte finns en sån där grej som man stoppar in det i. Ett annat alternativ är då multi-x boot skiva som går att köpas på www.dvdnorden.se Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AidsCunt Skrivet 24 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2004 och det är ju ett smartare alternativ om man är rädd att spelet ska sjunka i värdet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg