kirk Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 nu ska jag träna ett dreamteam från grunden.. men vilka ska jag ha med?? jagg vill ha en drake..fire..ice/water..dark..über pokemon t.ex aggron tyranitar..steel skriv gjärna attacker Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 En Steel-Über (enligt mig) är Metagross :evil: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HotShot Skrivet 3 December 2006 Rapport Dela Skrivet 3 December 2006 Drake : Salamence. EQ, rock slide, HD ghost, Brick break Fire : Arcanine. ES, overheat. HP:Ground, aerial ace. Water : Milotic : Recover, mirror coat, surf, ice beam/toxic. Dark : Umbreon. Wish. Confuse ray, toxic, protect/substitute. Steel : Metagross. EQ, Meteor mash, Agility, HP:ghost/sludge bomb. Alakazam : Psyshic, thunder punch, ice punch. Trick (item : choice band) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 ha inte en salamence, ha en dragonite istället, bättre stats. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JYL Skrivet 5 December 2006 Rapport Dela Skrivet 5 December 2006 Aggron:Solarbeam,EQ,Iron tail och Thunder .typ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HotShot Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Nej, salamence är bättre. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 kolla på serebii själv, där står statsen bättre med en drgonite i Sp.Defence och Defense. attack och speed är nästan samma, så dragonite är bättre enligt serebii. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HotShot Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Nope. Dragonite är bättre x) Salamence vinner eftersom dens speed är högre samt sp attacken. det betyder att man kan använda salamence som en sp sweeper också :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pokemon haunter Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 man kan ju ha båda då blir det rätt ultimat :D De attacker man kan ha på Dragonite: Ice Beam Dragon Dance(bra när man vill ha speed och attack, mycket bra att ha) Double-edge, eller annan bra Normal attack. Thunder elr thunderbolt. detta brukar klå det mesta. Salamence: Aerial Ace Rock slide Thunder eller thunderbolt(bra mot is elr vatten typer, eftersom drak pokemon är svaga mot is attacker) Dragon dance Sen skulle jag vilja föreslå Hypno!!! Han äger, jag har honom på fire red och han e på lv 50 och han klår de som är på lv 65 i trainer house! hans defense & Sp.Defense är mycket bra. även attack, Sp.Attack speed. Om du ska ha en Hypno ska du ha dessa attacker: Psychic Calm Mind(bra när pokemon har mycket mer LV än hypno, hans defense räddar honom mot hårda attacker) Mdeitate, Swords dance(kan vara bra ibland, har inte använt det så mycket men det hjälper till lite grand) Och sen body slam elr headbutt. Detta team tror jag skulle funka superb. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
agiyr Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Alakazam används som en bättre sp.sweeper,men inte bra med hypnosis,så använd gardevior! Salamense vinner mot dragonite mot varandra,men dragonite är bättre från grunden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Gardevoir är askön. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HotShot Skrivet 6 December 2006 Rapport Dela Skrivet 6 December 2006 Alakazam är bättre med sin trick x) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg