Hoppa till innehåll

Runescape-accountförsäljning


Anorectic

Rekommendera inlägg

Som sagt, RunescapeOchTibia-forumet är igenproppat med "Account säljes/ges bort!" "gube seljs 700 fm" (notera stavfelen). Detta är inte speciellt snällt för våra kära Tibiaspelare, som försöker säga något, bara för att bli begravd i denna marknad, som dessutom är illegal. Runescapes regel nummer 6 lyder såhär:

 

Each account should only be used by ONE person. Account sharing is NOT allowed.

 

You may not sell, transfer or lend your account to anyone else, or permit anyone else to use your account, and you may not accept an account that anybody else offers you.

 

Nu är jag snäll och översätter den:

 

Varje spelprofil skall endast användas av EN person. spelprofilsdelning är INTE tillåtet.

 

Du skall ej sälja, föra över eller ge din spelprofil till någon annan, eller låta någon annan använda din spelprofil, och du får inte acceptera någon spelprofil som någon annan erbjuder dig.

 

Detta betyder alltså att de som säljer OCH köper är regelbrytarna.

 

Ibland har jag även sett folk som säljer för RIKTIGA stålar,(fast det köps inte särskilt ofta) vilket innebär att ännu regel 12 bryts:

 

RuneScape items must only be exchanged for other items/services within the game.

 

Exchanging RuneScape items for items or other benefits in other online games, real-life money or other real-life benefits is not allowed.

 

Översättning:

 

RuneScape-saker skall endast bytas mot andra saker i spelet.

 

Att byta RuneScape-saker mot saker i det riktiga livet eller andra onlinespel, riktiga pengar eller andra saker i det riktiga livet, är inte tillåtet.

 

Även om det bara står om saker i spelet, så gäller det även spelprofiler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju iofs deras och de som säljer/köper accounts som det berör, fuska.se som sida har inget egentligt ansvar. Sedan håller jag med dig om att det är tveksamt om vi borde låta sådana trådar vara öppna, men det är en annan sak. Vill rs crew komma hit och leta ToS (Terms of Subscription) -brytare så är de hemskt välkomna hit.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Ska jag skicka mail till dom och bjuda in nån svensk?

OCH då måste denna person också få tillstånd till Ips... Kanske Admin skulle gå med på det?

*Ändrar i mina Säljtrådar* :visslar:

 

P.S. Thx för rensning nico ;)

Redigerat av TheExecutor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju inget som säger att man inte får aktionerna ut sitt account här på fuska? Gjort är gjort, har man köpt något utan att vara uppmärksam får man skylla sig själv. Köparen kan ju samtidigt inte kräva pengarna tillbaka då mottagarens gubbe blivit bannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså får jag fråga varför ni ens bryr er? Stör det er? Skadar det er? Ni riskerar bara problem i onödan.

 

Får jag ställa dig en fråga? Varför frågar man något då svaret finns över en?

 

"Man kan ju alltid påminna folk om att dom får skylla sig själva?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Orka bry sig om reglerna...man ser en snubbe som säger"Selling my lvl 45 account 3k" och dom är kvar man brukar tillomed se dom 1vecka efter...(jag spelar inte runescape längre...men förut...nu vill jag sälja RS gubbar för WoW guld ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...