Shaitan Skrivet 8 December 2006 Rapport Dela Skrivet 8 December 2006 Ja, nu är det så att jag undrar hur man fixar PHP på datorn. Det är svårt att programmera i PHP när man inte kan testa om det fungerar. Så nu undrar jag hur man installerar och får igång PHP så att datorn klarar att köra PHP-dokument. Länka till en bra guide eller skriv en ny. Tacksam för hjälp. Måste kunna se mina resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 Om det är till windows och apache så kan du kolla wamp tutorialerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 11 December 2006 Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 En bra guide var ordet: http://www.webdesignskolan.com/php/php_grund.htm Läs igenom. Kör apache och installera PHP till det. Det finns guider hur du går till väga där. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 11 December 2006 Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 Du borde kunna hitta en enkel AMP tutorial som Hulk sa. Apache, MySQL och PHP i ett, simpelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 11 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 Ville bara veta vad man behövde :) Anade att det var mer än bara PHP v5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 11 December 2006 Rapport Dela Skrivet 11 December 2006 Japp man behöver någon sorts sörvär. På en burk med windows så brukar man enkelt kunna installera IIS via lägg till/ta bort program i kontrollpanelen. Men istället så kan man som sagt installera Apache. Vill minnas att jag hade lite krångligt att få ihop det, men ska nog inte vara något problem om man hittar en guide eller en allt i ett AMP-lösning. MySQL behöver du om du vill kunna arbeta med databaser. (Ja, eller något annat databasprogram.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.