mashemoto Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 (redigerat) jag ska gjöra en ny hemsida och undrar hur man gjör för att mans forum "kopplas" till hemsidan (huvudhemsidan)? hur lägger man in ljud/musik på hemsidan som hörs när man går in på den? hur byter man utseende/design på sitt forum (så att det inte är standard-färgerna/deign på invisonfree)? om ni vet hur man gjör så kan ni väll förklara så bra ni kan(e lite väck i huvudet). PS. jag kan betala er i fall ni gjer mejj bra svar Redigerat 10 December 2006 av Mashemoto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 10 December 2006 Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 byta skin, gå in på admin panelen logga in där tryck på Manage Style Sheets, som ligger under kategorin Skinning & Styles tror det var så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 10 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2006 aha ok Jag fattade inget men visst Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MORAD Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 men hör gör man en egen hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 För att göra en hemsida: Lär dig HTML. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MORAD Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 För att göra en hemsida: Lär dig HTML. var kan man ladda ner den finns det p svenska?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 HTML är koden din webläsare får från en server. Sedan visar webläsaren sidan utifrån den koden. Du kan gå in på www.webdesignskolan.se och lära dig lite där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 För att du ska kunna göra en hemsida behöver du kunna programmera, eller koda som vissa kallar det. Det finns flera sätt att koda i, t.ex språken CSS, Html, Mysql, etc. Först och främst ska du lära dig html. Det är nästan grunden. Hur man lägger in musik - Det finns i html-kod. Kommer inte riktigt ihåg koden, men du måste ha musikfilen uppladdad iaf. Utseende/design - När n¨gon registrerar sig på forumet så kan den personen välja skin. Precis som här på fuska. Om du ser rullgardinstexten längst ner till vänster där det antagligen står fuskalight för dig. Tror det ska vara precis samma på ditt forum om jag tänker rätt. Hur du kopplar in forumet - Antingen gör du bara en länk till ditt nuvarande forum, eller så får du göra ett eget på samma fönster som din sajt. Tror jag förklarade bra här faktiskt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 För att du ska kunna göra en hemsida behöver du kunna programmera, eller koda som vissa kallar det. Det finns flera sätt att koda i, t.ex språken CSS, Html, Mysql, etc. Först och främst ska du lära dig html. Det är nästan grunden. Hur man lägger in musik - Det finns i html-kod. Kommer inte riktigt ihåg koden, men du måste ha musikfilen uppladdad iaf. Utseende/design - När n¨gon registrerar sig på forumet så kan den personen välja skin. Precis som här på fuska. Om du ser rullgardinstexten längst ner till vänster där det antagligen står fuskalight för dig. Tror det ska vara precis samma på ditt forum om jag tänker rätt. Hur du kopplar in forumet - Antingen gör du bara en länk till ditt nuvarande forum, eller så får du göra ett eget på samma fönster som din sajt. Tror jag förklarade bra här faktiskt =) ville bara säga att koden till musik är: <embed src="fil.wav" width="1" height="1" autostart="true" loop="false"></embed> är även koden till film! :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 (redigerat) Annars kan man gömma den. <embed src="fil.wav" autostart="true" loop="false" style="display:none;"></embed> eller <embed src="fil.wav" autostart="true" loop="false" hidden="hidden"></embed> Embed används för att bädda in object som webläsaren inte klarar av att visa själv eller som ska visas av ett annat insticksprogram. Redigerat 19 December 2006 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 19 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 (redigerat) jo men hur ändrar man till exempel "ny tråd-knappen" på forumet?? och hur ändrar man banner. Redigerat 19 December 2006 av Mashemoto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 19 December 2006 Rapport Dela Skrivet 19 December 2006 Menar du att byta ut bilderna eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.