Hoppa till innehåll

Hemsida


mashemoto
 Dela

Rekommendera inlägg

jag ska gjöra en ny hemsida och undrar hur man gjör för att mans forum "kopplas" till hemsidan (huvudhemsidan)?

 

hur lägger man in ljud/musik på hemsidan som hörs när man går in på den?

 

hur byter man utseende/design på sitt forum (så att det inte är standard-färgerna/deign på invisonfree)?

 

om ni vet hur man gjör så kan ni väll förklara så bra ni kan(e lite väck i huvudet).

 

PS. jag kan betala er i fall ni gjer mejj bra svar

Redigerat av Mashemoto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att du ska kunna göra en hemsida behöver du kunna programmera, eller koda som vissa kallar det.

Det finns flera sätt att koda i, t.ex språken CSS, Html, Mysql, etc.

Först och främst ska du lära dig html. Det är nästan grunden.

Hur man lägger in musik - Det finns i html-kod. Kommer inte riktigt ihåg koden, men du måste ha musikfilen uppladdad iaf.

Utseende/design - När n¨gon registrerar sig på forumet så kan den personen välja skin. Precis som här på fuska. Om du ser rullgardinstexten längst ner till vänster där det antagligen står fuskalight för dig.

Tror det ska vara precis samma på ditt forum om jag tänker rätt.

Hur du kopplar in forumet - Antingen gör du bara en länk till ditt nuvarande forum, eller så får du göra ett eget på samma fönster som din sajt.

 

Tror jag förklarade bra här faktiskt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att du ska kunna göra en hemsida behöver du kunna programmera, eller koda som vissa kallar det.

Det finns flera sätt att koda i, t.ex språken CSS, Html, Mysql, etc.

Först och främst ska du lära dig html. Det är nästan grunden.

Hur man lägger in musik - Det finns i html-kod. Kommer inte riktigt ihåg koden, men du måste ha musikfilen uppladdad iaf.

Utseende/design - När n¨gon registrerar sig på forumet så kan den personen välja skin. Precis som här på fuska. Om du ser rullgardinstexten längst ner till vänster där det antagligen står fuskalight för dig.

Tror det ska vara precis samma på ditt forum om jag tänker rätt.

Hur du kopplar in forumet - Antingen gör du bara en länk till ditt nuvarande forum, eller så får du göra ett eget på samma fönster som din sajt.

 

Tror jag förklarade bra här faktiskt =)

 

ville bara säga att koden till musik är:

<embed src="fil.wav" width="1" height="1" autostart="true" loop="false"></embed>

 

är även koden till film! :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars kan man gömma den.

<embed src="fil.wav" autostart="true" loop="false" style="display:none;"></embed>

eller

<embed src="fil.wav" autostart="true" loop="false" hidden="hidden"></embed>

 

Embed används för att bädda in object som webläsaren inte klarar av att visa själv eller som ska visas av ett annat insticksprogram.

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...