Colin_Kun Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Skrev det tidigare att jag testat med ljusen och det funkar helt utmärkt.... rolig sak xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 så ni menar att ni kan styra kontrollera via en ljusstake. Fränt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 skulle vara kul om man kunde det :D då behöver man inte köpa en till kontroll för vissa spel :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Colin_Kun Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Gird3r: Ja man bytar helt enkelt ut sensorn och sätter dit en ljusstake med två ljus istället.... funkar helt perfekt. WASD: Um... vad snackar du om?... ljusen ersätter bara sensorn, inte kontrollerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 aha, men hur kopplar man då en ljus stake till wii? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Man bara sätter två ljusstakar framför TV:n med ungefär lika långt mellanrum som sensorbaren ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 aha, men hur kopplar man då en ljus stake till wii? Det är lixom inte wiin som känner av sensorbaren, det är Kontrollerna som känner av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Colin_Kun Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Sensorbaren skickar ut ljus som sedan kontrollen registrerar.... det skickar den sedan till Wiin det är därför det funkar ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Sensorbaren skickar ut ljus som sedan kontrollen registrerar.... det skickar den sedan till Wiin det är därför det funkar ändå. men varför är det då en sladd mellan sensor-bar & Wiin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Colin_Kun Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 För att det måste komma ström till sensorn för att den ska skicka ut ljuset... det där var korkat WASD, en mycket logisk sak... vi hade väl inte velat ha betterier i den? x'D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2007 För att det måste komma ström till sensorn för att den ska skicka ut ljuset... det där var korkat WASD, en mycket logisk sak... vi hade väl inte velat ha betterier i den? x'D jo jag kom på det själv sen >.< tänkte att den reflekterade ljuset som en spegel & att Wiimoten skickade ut ljuset & Sensor-baren inte behövde ström :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Colin_Kun Skrivet 16 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2007 Heh du blev lite förvirrad av dig själv bara :P Men, men jag har en film som visar när jag gör detta, men jag har inte orkat lägga upp den ännu xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.