Wo3e Skrivet 14 December 2006 Rapport Skrivet 14 December 2006 Hej... Jag var borta runt 4-5 dagar så min bror har använd datorn och har fått ett problem :S varje gång ja startar om datorn så bytts mitt golbal ip(internert ip) vet ni hur man fixar de? har kollat runt i datorn men hittar inte nån ip changer :S tack för hjälpen Citera
Boffaroffe Skrivet 15 December 2006 Rapport Skrivet 15 December 2006 Det är ingenting din bror har orsakat. Det beror på vad eran ISP erbjuder er för internet. Om det nu är så att du hostar en server eller liknand och du vill ha samma ip hela tiden så tycker jag du ska regga dig på http://www.no-ip.org och ladda ner deras program som uppdaterar din ip till deras dns, t.ex. Wo3e.no-ip.org isället för din ip. Citera
Andersffs Skrivet 16 December 2006 Rapport Skrivet 16 December 2006 Det är så att ip kan ändras av din internetleveratör, så om du inte vill att den ska bytas hela tiden, så kontakta dom.. Det kan kosta lite extra, men värt om man har server eller dyl. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.