Gäst newnameguy Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Min lärare spelar ett spel med oss, vet inte riktigt vad det kallas Men det är såhär... Han ritar sträck på tavlan... || ||| |||| ||||| Regler : Man får ta bort 1 eller 2 sträck åt gången. Eller en hel grupp* Tur : Varranan gång Mål : Den som tar det eller de sista sträcket / sträcken *Får inte bröja med det Om ni vet ett system som man måste följa för att vinna, eller hur man ska tänka. får ni 50 fm för att berätta det. MVH... TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 Får man ta bort den i mitten av den största gruppen? Och får man sedan ta resten av den gruppen som en, eller blir den delad i två grupper då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 15 December 2006 Rapport Dela Skrivet 15 December 2006 (redigerat) Nej det blir den inte, det där spelar ingen roll... Men räkna med MYCKET FM SKÄNKNINGAR om du lyckas hjälpa mig. Så jag vinner över min lärare. Gör inget om det är krångligt ;) Jag förstår säkert. Redigerat 15 December 2006 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 || ||| |||| ||||| hmm lite klurigt... Vi börjar bakifrån: Det gäller alltså att ta den sista pinnen? Då måste vi låsa motspelaren så att han blir tvungen att lämna kvar endast en pinne eller flera pinnar i samma grupp. Vi måste alltså lämna kvar 2 pinnar i olika grupper för din motståndares sista drag. För att man ska kunna få 2 pinnar att bli kvar till sist måste man ta bort en ur en tredje grupp eller alla utom en i en grupp. För att komma till det läget vet jag inte riktigt, men om man fortsätter mer bakifrån är det säkert inte supersvårt. Nu ska jag sova så orkar inte tänka. (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 02:08:50 Är ganska sent Moberg ;) Ska fundera lite och kommer på olika lösningar... Du kan räkna med en del fm under de senaste månaderna ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KillZone95 Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Min lärare spelar ett spel med oss, vet inte riktigt vad det kallas Men det är såhär... Han ritar sträck på tavlan... || ||| |||| ||||| Regler : Man får ta bort 1 eller 2 sträck åt gången. Eller en hel grupp* Tur : Varranan gång Mål : Den som tar det eller de sista sträcket / sträcken *Får inte bröja med det Om ni vet ett system som man måste följa för att vinna, eller hur man ska tänka. får ni 50 fm för att berätta det. MVH... TheExecutor kan du inte ens de !!!!!!!!!!!!!!!!!! :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Min lärare spelar ett spel med oss, vet inte riktigt vad det kallas Men det är såhär... Han ritar sträck på tavlan... || ||| |||| ||||| Regler : Man får ta bort 1 eller 2 sträck åt gången. Eller en hel grupp* Tur : Varranan gång Mål : Den som tar det eller de sista sträcket / sträcken *Får inte bröja med det Om ni vet ett system som man måste följa för att vinna, eller hur man ska tänka. får ni 50 fm för att berätta det. MVH... TheExecutor Frågan är; Killzone, kan du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarKElitE Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 får man nåt om man klarar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LiQuiDe Skrivet 4 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2007 han sa ju FM.. <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RaXeZ Skrivet 7 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2007 (redigerat) ahh det här har jag haft, men det är inte så svårt kommer inte hur man ska göra exakt dock. Men asså skit i strecken, vi gjorde nästan samma sak. Man skulle räkna till talet 16 (och den som kom till 16 förlora) och man fick antingen säja 1 eller 2 så man turades om, det är typ precis i slutet du måste kolla :P om det t.ex är tre kvar säj då helt enkel 2 för då är det ju bara en kvar (alltså kan den andre inte hindra dej. Så nu behöver du bara göra typ tvärtom. lmao nu blev det här lite krångligt för reglerna är ju inte detsamma riktigt. Men är det 5 sträck kvar så är det iaf självklart att säja 2 så att motståndarn inte kan vinna 5-2=3 det högsta han kan säja är 2 då blir det ju 1 och din tur :) Så du får se lite innan slutet, i början spelar det inte så himla stor roll vad du säjer... Redigerat 7 Januari 2007 av Kyle_Katarn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 8 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2007 Ja men det här är inte samma sak eftersom du kan ju ta upp till fem pinnar på sista gruppenb så. Det blir inte samma sak. OT: Vi har också gjort i min klass att man ska säga 1 eller 2 upp til 16. Min vi körde till 21... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 8 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2007 (redigerat) EDIT: Jag hittade fel i min teori. Redigerat 8 Januari 2007 av tHOORd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.