maaakus Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 (redigerat) Jag försöker få igång MySQL administrator och control center men jag har ett problem! Jag är inte riktigt säker på vad jag ska skriva i de här rutorna under särskilt inte i "server host", username har jag för mig att jag ska ha root och sen mitt eget lösenord. Har provat att fylla i localhost i server host men det funkar inte! Skulle vara tacksam för hjälp! Här kommer bilderna: Redigerat 16 December 2006 av Mars Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 vad jag färstår så skall du fylla i: Name: ditt namn Host Name: vad serven lr den som hostar allt ska heta? User name: vad du ska heta när du loggar in password:ifa det ska vara lösenord på "serven" lr vare nu va. andra rutan: stored connection: inte en blekaste aning men tryck på knappen till höger så kanske du kan lista ut det. Server Host: kolla "host name" User name: vad du loggar in som password: vad lösenordet är ifa det finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 16 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 asså server host är var den ska ansluta för att bli hostad, det vet jag! men var ska jag ansluta den? när jag skriver localhost blir det så här: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 använd inte password än och lägg till usern "root@localhost" kanske, vart laddade du ner det där? kan tästa själv, vad är det för sorts program såg att det inte var en freewere så jag laddar inte ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 16 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 det är visst en freeware! Och den finns att ladda ner här: Tryck här! Har en router kan det ställa till något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 16 December 2006 Rapport Dela Skrivet 16 December 2006 ska kolla. tror inte routern har nått med det här å göra för en gångs skull jag har samma problem, men om man håller muspekaren över det fältett där man skriver så står det vad det ska stå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 17 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 jo jag har sett att man ser det, men jag fattar ändå inte vad som är felet har provat med min ip, localhost och lite andra saker men det funkar ändå inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 Du har inte nämnt om du har Apache installerat. Har du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 17 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 Apache? Vad är det? Jag tror inte att jag har det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 17 December 2006 Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 Apcahe gör så att du kan ha en server på datorn. Men du kanske redan har en annan serverprogramvara. Annars vet jag inte vad du ska ha MySQL till om du inte har en server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 17 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2006 jag har mysql som server fast jag kan inte få igång den eftersom jag behöver lösenord, och annat sånt som står här ovanför! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 18 December 2006 Rapport Dela Skrivet 18 December 2006 Själv använder jag inte MySQL. Men jag skulle tro att du måste kontakta till en server. Du kan gå in på www.webdesignskolan.se och läsa hur man installerar Apache. De har en jättebra guide! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.