Hoppa till innehåll

Om Mage


kadamar
 Dela

Rekommendera inlägg

i 1-40 är 100% frost bäst och 41-60 är det fire/arcane eller frost/arcane som gäller, det bästa är fire/arcane för raiding

 

Tvärt om, lv1-54 så är det dps som gäller för att komma högre upp i lv. Sen så börjar man ju med BRD, UBRS, LBRS och Molten Core. Där är dem flesta immuna mot fire och det skulle inte fungera, så Frost och Arcane trädet är bäst för End-Game.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min mening är att alltid specca frost. Om du ska powerlvla eller liknande är det kanske smart att köra Fire upp t 60, mycket mycket mer dmg. Men väl uppe i grader redo för raids och nice instances är det helt klart frost som gäller. Finns guilds som inte ens släpper inte fire-mages.

 

Vill inte visa upp ett Frost-träd då jag tycker att det är din karaktär och du ska testa dej fram till det gillar bäst själv. Det finns inget som är rätt och fel, bara bra och mindre bra. Lär dej av dina misstag. Det är din karaktär, inte min.

 

(Betyder inte att ni andra inte får göra det ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min mening är att alltid specca frost. Om du ska powerlvla eller liknande är det kanske smart att köra Fire upp t 60, mycket mycket mer dmg. Men väl uppe i grader redo för raids och nice instances är det helt klart frost som gäller. Finns guilds som inte ens släpper inte fire-mages.

 

Vill inte visa upp ett Frost-träd då jag tycker att det är din karaktär och du ska testa dej fram till det gillar bäst själv. Det finns inget som är rätt och fel, bara bra och mindre bra. Lär dej av dina misstag. Det är din karaktär, inte min.

 

(Betyder inte att ni andra inte får göra det ;))

 

Arcane fungerar också bra på end game, men jag tror bossen efter baron är immune mot Arcane då han själv är en Arcane boss.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med arcane är att mages inte har nån arcane "nuke" förrens BC (kommer Arcane Blast eller nåt i den stilen, som får snabbare cast speed men högre mana cost för varje gång man gör), så allt man kan göra är att konstant channela Arcane Missiles och AoEa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill då komma in med min "professionella åsikt" (ska egentligen inte säga så mycket, eftersom jag har haft spelet sen en vecka efter det släpptes, och har ännu inte fått en mage till högre level än 12 XD).

Till de som säger att fier är bästa för leveling, Blähä på er :P

Fire kanske gör mer skada, men hur stor nytta har man av det när man måste sitta och dricka 10 mer sekunder mellan varje strid? :) (fire spellsen dra mycket mer mana än frost)

 

Dessutom så kan frost mages (som har improved blizzard) AoE grinda, och på så sätt döda cirka 10 mobs samtidigt.

 

//potatisbil

 

EDIT : har fått en del av den här informationen genom att "trolla" (som i rasen troll) mage forumen på wow-europe :)

Redigerat av Potatisbil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...