Hoppa till innehåll

Pokemon


Gäst jonntek1
 Dela

Rekommendera inlägg

man måste ju gå in på det dära spel grejen då man kan köpa spelpengar sen spelar man till sig typ 8888 såna då kan man gå ut till huset brevid och växla in det till en larvitar :)

 

Jo men man måste ha en hel del pengar för att få 8888coins.

Det är ju mycket bättre att fånga Larvitar i MT.Silver på lvl 15 än at köpa den på lvl 40 + att om man köper den så kan den inte utvecklas för att den har gått förbi lvl.

Så att det är bättre att fånga den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst jonntek1

jag gjorde båda... men den larvitar som man får när man spelat på slot machines som är på lvl 40 utväcklas visst... trots att larvitar blir puppitar på lvl 30 så utväcklas den som man får på lvl 41....... :P lite konstigt igentligen...så om man vill ha en bra larvitar så e mitt tips att fixa 8888 coins och ge den larvitar man får en everstone,annars utväcklas den direkt.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag gjorde båda... men den larvitar som man får när man spelat på slot machines som är på lvl 40 utväcklas visst... trots att larvitar blir puppitar på lvl 30 så utväcklas den som man får på lvl 41.......  :P  lite konstigt igentligen...så om man vill ha en bra larvitar så e mitt tips att fixa 8888 coins och ge den larvitar man får en everstone,annars utväcklas den direkt.....

 

Neej, engligt serebii så går det inte bara för att den har gått förbi sitt utvecklings stadium men om det skulle gå så skulle det sluta med en JÄTTE dålig Tyranitar..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta är så gammalt så att jag blir gråhårig. pkmn:en måste upnå en viss lvl. för att kunna utvecklas. är dom över den lvl. funkar det fortfarande att utveckla den. den försköker utvecklas varje gång den går up i lvl. det går att stoppa det genom att hålla inne B-knappen när den ska utvecklas. men det funkar inte om man har gett den en sten t.ex. thunderstone. det funkar också att ge den en everstone om man inte orkar hålla in B-knappen varje gång den går upp i lvl.

 

pkmn lär sig även attacker snabbare om dom inte utvecklas. men vissa pkmn måste utvecklas för att kunna lära sig nya attacker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

detta är så gammalt så att jag blir gråhårig. pkmn:en måste upnå en viss lvl. för att kunna utvecklas. är dom över den lvl. funkar det fortfarande att utveckla den. den försköker utvecklas varje gång den går up i lvl. det går att stoppa det genom att hålla inne B-knappen när den ska utvecklas. men det funkar inte om man har gett den en sten t.ex. thunderstone. det funkar också att ge den en everstone om man inte orkar hålla in B-knappen varje gång den går upp i lvl.

 

pkmn lär sig även attacker snabbare om dom inte utvecklas. men vissa pkmn måste utvecklas för att kunna lära sig nya attacker.

 

Och vissa måste uppgraderas för att bli starka, det är ju det som menas med pokemon :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok.

 

ta t.ex. bulbasaur. säg att den har ca. 20 i varje stat (attack, defense, speed o.s.v.) och att den är i lvl. 5 och att den varje gång den får lvl. får 2 mer i alla stats då kommer den att ha ca. 190 i alla stats (om man inte låter den utvecklas). om man låter den utvecklas i lvl. 16 och 32 vilket den normalt sätt gör och att den får 3 mer i stats som ivysaur och 4 mer i stats som venusaur så kommer den att ha ca. 342 i varje stats. den blir alltså mycket starkare om man utvecklar den men den blir inte dålig om man inte utvecklar den. det som 0017 säger stämmer alltså inte. vissa pokmn behöver inte utvecklas för att bli starka, ALLA pkmn behöver utvecklas för att bli starka. och även om dom inte gör det så behöver dom inte vara dåliga. titta bara på t.ex. mew och mewtwo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...