ELF Skrivet 26 December 2006 Rapport Skrivet 26 December 2006 Jag läste för ett tag sedan lite kort i skolan om cache-servar. Det låter ju bra att ha. Men det gör ju egentligen bara nytta i större företag där många användare använder internet sammtidigt. Men det kan ju alltid vara bra att testa och se hur det funkar. Men nu är det så att jag inte vet hur det funkar. Är det bara att göra om en vanlig dator genom att installera ett server operativsystem eller bara ställa om inställningarna i datorn? Behöver man någont speciellt program bortsett från operativsystem eller i stort sett "hur gör man?". Å andra sidan så tror jag att min kusin skulle bli glad över att ha en cache-server... Finns det´någon som vet något om cache-servrar? Citera
ELF Skrivet 29 December 2006 Författare Rapport Skrivet 29 December 2006 Vad menar du med at det redan finns i XP? Jag vill inte använda XP till servern. Datorn skulle inte palla XP... Citera
ELF Skrivet 3 Januari 2007 Författare Rapport Skrivet 3 Januari 2007 Eeh, ja prestanda. Ingen av dom skulle klara av mer än Windows 2000. Om vi säger så här: Grafikkort= Vet ej Ram= 130 MB Processor= 90 MHz HDD= 6,1 Gb Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.