Dezen Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Om vi säger att jag har en Amd Athlon proccessor på 3ghz då står det ju Amd Athlon 3000+ eller hur? Och min polare har en Intel Pentuim 4 på 3ghz. Så är Amd Athlon proccesorn som en INtel pentium på 3,5ghz. Eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Nej, hur kan en processor som har 3 GHz plötsligt bli 3,5 GHz? Men om du har en AMD på 3500+ så är det som en Intel processor på 3,5 GHz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 25 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Jag skrev lite skumt.. Om du ska köpa en dator, och kollar på en Amd proccesor, så står det typ 2,4ghz (3000+) Det betyder att den är lika bra i ghz som en intel pentium med 3ghz, men min fråga är, stämmer det att Amd är bättre öveer huvudtaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Min Store bror diggar AMD men det beror på vad man ska använda i datorn Intel pentium är bättre på vissa saker och AMD på andra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 AMD = Spelprocessor. Intel = Lite-allt-möjligt-processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Intel är egentligen bättre kvalité och så, men AMD är billigare, vilket är bättre. Så jag svarar att AMD är den 'bästa'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Proccesorn måste ju passa moderkortet också så ibland pallar man inte köpa nytt moderkort :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 25 December 2006 Rapport Dela Skrivet 25 December 2006 Jag skrev lite skumt.. Om du ska köpa en dator, och kollar på en Amd proccesor, så står det typ 2,4ghz (3000+) Det betyder att den är lika bra i ghz som en intel pentium med 3ghz, men min fråga är, stämmer det att Amd är bättre öveer huvudtaget? Jag tror det. OM du köper en AMD, t.ex. en 3000+ kolla då först vad folk tycker om den, för vissa AMD processorer klarar inte en del spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 tja en AMD dual core ( eller vad det heter, kommer inte ihåg nu ) 5000+ är inte så pjåkigt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320792 Den här är realativt billig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Jag har AMd athlon 5000 + :D *stolt* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 26 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 Tack för svaren, nu har jag fått det till att AMD Athlon är bättre på spel än Intel pentium :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.