maaakus Skrivet 26 December 2006 Rapport Dela Skrivet 26 December 2006 (redigerat) Jag vill tipsa er om en bra guide som finns att ladda någonstans här nedanför som visar hur man gör en Runescape server med MySQL! Nu är det även så att vissa av länkarna (till saker som du ska ladda ner) som finns i guiden existerar inte längre, därför har jag uppdaterat länkarna här nedanför så de leder rätt: MySQL 4.1 MySQL Administrator MySQL Control Center Scaperune (lösenordet är "im a leech") Moparscape Java (om du inte redan har det) Det kan förekomma problem om du har en router, då kan du prova att öppna port 3306 i din routern, det har du en guide på hur man gör här: Portforward, MySQL (välj din router i listan, sen kommer guiden) P.S. Guiden är på engelska. // Mars guia_rs.doc Redigerat 22 Januari 2007 av Mars Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simontheking Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 Men grattis för att scaperune har ett password! vad är lösen ordet till det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 27 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 oj, glömde visst skriva lösenordet! XD Lösenordet är: im a leech Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simontheking Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 När jag ska starta MySQL admin grejjen och skriver in password så står det Acces denied for root@localhost (Password YES) fast jag skrev in cawcawcaw. Kan det ha ändrats? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 27 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 När jag ska starta MySQL admin grejjen och skriver in password så står det Acces denied for root@localhost (Password YES) fast jag skrev in cawcawcaw. Kan det ha ändrats? Har du en router? Och förresten "cawcawcaw" är det lösenordet han använde du ska använda det du registrerade dig med! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Novacaine Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 hmm... det första man får när man klickar upp ett av fönstrena är en virusvarning Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 27 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 hmm... det första man får när man klickar upp ett av fönstrena är en virusvarning Vilket fönster? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Novacaine Skrivet 27 December 2006 Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 scaperune Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 27 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2006 scaperune får inte jag upp! har du nån sån där jättesträng/petig virsskydd som norman? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simontheking Skrivet 28 December 2006 Rapport Dela Skrivet 28 December 2006 Men då ska jag väll inte skriva root och det andra för det är ju upptaget isåfall -.- Stör mig på att man inte kan joina när man har server kan man inte joina Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 29 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2006 root är ett speciellt användarnamn som man ska använda i det här läget! men localhost kan du bara skriva om datorn är direkt ikopplad till internet, utan någon router i vägen! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anderzzon Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 (redigerat) JA vill köra på egen server :P Redigerat 14 Januari 2007 av Anderzzon Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg