Hoppa till innehåll

Cs På Ett Nätverk?


HUHEUEHEUEHUH

Rekommendera inlägg

Jag ska installera Half Life2 (ska bara spela cs) :D

Men man kan ju bara ha det på en data, men om man har ett nätverk ex. 1 hel dator sen en till fast med bara tangentbod och skärm.

Som styrs utav den hela datorn.

Då om jag installerar hl2 då kommer ju spelet installeras på den andra datorn så då kan man väll köra 2-2 eller? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte att man får med en cd-key till just CS om man har HL2 utan jag tror att man bara får till HL2 och CS:S och nej jag tror inte att det funkar att göra så som du förklarar eftersom att man kan inte spela två spel av samma spel på samma dator om man inte har en dual core (tror jag, men inte säker) men du kan ju frsöka, man jag tror inte det kommer att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaa? Du kan ju inte köra samma spel två gånger på en dator.. Och hur ska du kunna koppla in 2 skärmar, 2 musar och 2 tangentbord i en dator?

 

det går att han 2 skärmar, 2 möss och 2 tangentbord inkopplade på samma gång, jag har 2 tangentbord och 2 möss så det går

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag och min kompis lanade i några timmar hade vi 2 datorer. Vi hade 1 skärm, ett tangentbord och en mus i varje enskild dator. Vi installerade CS och steam på båda.

 

Jag loggade in med mitt konto på datorn jag skulle spela på, och han med hans konto på datorn han skulle spela på. Sedan hade vi 2st nätverkskablar och 1 "hub"

Vi kopplade i en nätverkskabel i varje dator. Varje kabel kopplade vi sedan till olika portar i hubben.

 

Sedan var det bara att en startade CZ och tryckte "new game". Den andra gick på "servers" sedan på "lan" och joinade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaa? Du kan ju inte köra samma spel två gånger på en dator.. Och hur ska du kunna koppla in 2 skärmar, 2 musar och 2 tangentbord i en dator?

 

Du hänger inte med..

Jag menar om man har ett trådlöst internet..

Och sen köper man en ny dator med burk.

Sen köper man ett tangentbord och skärm.

Som styrs utav den 1 datorn..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...