Gäst Muuu Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 hur gör man för att sätta i och installera en ny processor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Det är bara att sätta den på platsen där den ska vara. Men det finns olika socklar, så se till att välja rätt processor till ditt moderkort. Allt annat sköts vad jag vet automatiskt. Bara att montera dit processor och fläkt så ska det funka. Akta så du inte har sönder den bara. Den är ganska känslig mot statisk elektricitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 finns en grej man sätter runt armen och kopplar till chassit så man blir "jordad" eller "gjordad" vet inte hur det stavas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Det heter jordad ;) Men om du ska vara jordad måste du lämna strömsladden kvar i vägguttaget, annars är varken du eller chassit jordat. Man kan även koppla den till ett element eller något annat jordat i rummet. Har man inget armband så kan det räcka med att bara hålla i något jordat ett tag så man får ladda ur sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 (redigerat) så jag behöver inte nollställa något? epaaj: man behöver bara röra vid metallen på sidan så försvinner den statiska elektricitet (enligt manualen till mitt nya grafikkort :wacko: ) men man ska väll ha någon slags smörja mellan processorn och fläkten? kylpasta eller nått sånt? Redigerat 2 Januari 2007 av mu1991 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 Njae, jag tror inte du behöver nollställa något. Har inte hört något om att det skulle behövas. Ja, det är bra att ha. Brukar kunna hänga med fläkten. Annars är det bara att köpa på närmaste datorbutik. Du kanske skulle läsa lite på http://www.nordichardware.se/Guider/?page=21&skrivelse=220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 2 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2007 tack så mycket epaaj, länken löste det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 När jag vill undvika statisk el så lägger jag mina händer på elementen i någon minut. Funkar bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 3 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2007 Men när du tar bort händerna så bildas det laddningar igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.