Hoppa till innehåll

Lite Frågar Om Wii


Hyperactive
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan.

 

jag har lite frågor ang. wii.

ska kanske köpa det, men måste testa det först och så passar jag på nu att ställa lite frågor till er som har den.

 

1.Kontrollen.. fungerar den bra, har den snabb responstid?

Jag tycker personligen att det verkar lite dåligt att nintendo lägger hela projektet på en kontroll.. som kanske fungerar lika bra som donkey kong trummorna -.-

om man tex slår med ett svärd, kommer rörelsen lite efter?

kan man attackera med svärdet hur som helt i alla vinklar? eller är det några bestämmda rörelser?

jag tror ni fattar.

 

2.Spelen.. finns det verkligen så bra spel till nintendo wii?

jag vet bara några som verkar intressanta: zelda tp, red steel och alla de där wii sports osv.

jag är inte så jätte intresserad av super mario och sådant skit :)

(räknar med att bli attackerad av nintendo fanboys) :P

så jag undrar om det finns så bra spel förutom alla de där super smash brothers osv? för de gillar jag inte speciellt mycket.

 

3.Grafiken.. jag vet att allt inte går ut på grafiken, spelkännslan går lugnt före grafiken enligt mig.. men jag har hört att det ska vara helt värdelös grafik.. stämmer verkligen det?

det är många jag hört som sagt att wii knappt borde få räknas som next gen pga den dåliga grafiken.

och jag har ingen lust att paya för en konsoll som har sämmre grafik än 360 och ps3 som endast lever på sina kontroller som kanske inte är så revolutionerande som alla tycker/tror.. det kan vara lite överskattat om ni förstår??

 

det var allt, skirver mer om jag kommer på.. :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kontrollen är skön och sitter bra i handen.

På Zelda reagerar den bara på att man viftar med handen, och inte på vilket håll man viftar, utan det beror på hur man står med Link(Z-targeting, håller Styrspaken framåt etc.).

Grafiken på Zelda är underbar, men jag(som inte har nån HDtv eller liknande) tycker inte att grafiken på Wii, 360 är så värst olika.

Dessutom; de som säger att Next-Gen går ut på grafik är idioter, det går ut på att gå in i ett ny generations tv-spelande, och enligt mig är det bara Wii som lyckats med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Kontrollen är perfekt tycker jag, snabb responstid i de flesta spelen, man märker inte äns nån fördröjning!

 

2. Ja, det finns det verkligen! Zelda TP, Red Steel, Rayman, Wii Sports, det kommande Super Smash Bros Brawl, det kommande Metroid Prime 3: Corruption m.fl.

 

3. Grafiken är bra. Inte så värst perfekt på spelen som finns nu, men den har ju precis kommit! Ta t.ex Metroid Prime 3 grafiken, riktigt snygg! Grafiken komme rpå de senare spelemn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Hejsan.

 

jag har lite frågor ang. wii.

ska kanske köpa det, men måste testa det först och så passar jag på nu att ställa lite frågor till er som har den.

 

1.Kontrollen.. fungerar den bra, har den snabb responstid?

Jag tycker personligen att det verkar lite dåligt att nintendo lägger hela projektet på en kontroll.. som kanske fungerar lika bra som donkey kong trummorna -.-

om man tex slår med ett svärd, kommer rörelsen lite efter?

kan man attackera med svärdet hur som helt i alla vinklar? eller är det några bestämmda rörelser?

jag tror ni fattar.

 

2.Spelen.. finns det verkligen så bra spel till nintendo wii?

jag vet bara några som verkar intressanta: zelda tp, red steel och alla de där wii sports osv.

jag är inte så jätte intresserad av super mario och sådant skit  :)

(räknar med att bli attackerad av nintendo fanboys)  :P

så jag undrar om det finns så bra spel förutom alla de där super smash brothers osv? för de gillar jag inte speciellt mycket.

 

3.Grafiken.. jag vet att allt inte går ut på grafiken, spelkännslan går lugnt före grafiken enligt mig.. men jag har hört att det ska vara helt värdelös grafik.. stämmer verkligen det?

det är många jag hört som sagt att wii knappt borde få räknas som next gen pga den dåliga grafiken.

och jag har ingen lust att paya för en konsoll som har sämmre grafik än 360 och ps3 som endast lever på sina kontroller som kanske inte är så revolutionerande som alla tycker/tror.. det kan vara lite överskattat om ni förstår??

 

det var allt, skirver mer om jag kommer på..  :cool:

 

1. Responstiden är snabb, däremot beror det på spelet om rörelserna är exakt likadana.

 

2. Finns hur många som helst... ska jag rada upp några?

Zelda TP

Red Steel

Metroid Prime 3 Corruption

Super Mario Galaxy

Super Smash Bros Brawl

Call Of Duty 3

Super Monkey Ball Banana Blitz

Rayman Raving Rabbids

Animal Crossing

Wario Ware Smooth Moves

 

Alla av dom spelen som jag radade upp har ju förstås inte släppts än.

 

3. Sålänge spelkänslan är bra spelar grafiken ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kontrollen reagerar snabbt och den är skön, funkar bra och ligger perfekt i handen.

 

Det finns väldigt många bra spel som de andra nämnt... kolla i affärerna också vilka spel som finns ^^

 

Grafik är inte så värst bra, men det är i och för sig de första spelen ju... den skulle kunna klara mycket mer än det vi fått nu och vill du ha ett snyggt spel så är Zelda Twilight Princess det bästa valet, men jag lovar att grafiken inte är det viktiga i detta, spelar du Wii sports eller Rayman Raving Rabbids så kommer du inte kunna låta bli att le och helt glömma alla grafiska begränsningar... det är bara glädje rakt igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...