Hoppa till innehåll

Film Till Dvd...


Gäst J0ltFlame

Rekommendera inlägg

Gäst J0ltFlame

När jag säger "Jag vill bränna filmen till DVD, tänker vissa, ja det är olagligt, du tänker sälja den vidare så vi låser tråden och anmäler medlemen. Men min orsak till bränning är att mina föräldrar vill så gärna se filmen på TV. Jag använder Nero Smartstart men har ingen aning om hur man bränner film till DVD. Jag vill inte pröva på egen hand och riskera en skiva utan skriver hur jag skulle göra på egen hand. >>Nero Smartstart>>Nero Burning ROM>>Du väljer DVD-VIDEO i vänsterflik>>Ny>>Så visas två mappar upp, AUDIO_TS och VIDEO_TS. Till höger är filbläddraren för att hitta filmen. Du öppnar mappen där filmen ligger och där har jag bara filmikonen och en vobsubtitle som jag lagt in. Ska jag bara då lägga in Filmikonen och vobsuben i VIDEO_TS,mappen och trycka på CDn med en tändsticka på för att starta bränningen?

 

Rätta mig om jag har fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tror jag, har dock aldrig använt Burning rom till det så jag ska inte säga för mycket, har dock kört med Nero Vision Express för att bränna dvd en gång, men tror tyvärr att det är ett separat program eller plugin till vanliga nero-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart ska jag lägga mapparna?

 

Om det hjälper så bränner jag från hårddisken om det hjälper, nå vart ska jag lägga in mapparna?

 

 

öppna nero express => välj vilken brännare du vill använda och vad du vill bränna => välj "data" och "data disc" => välj "add" eller "bläddra" och leta reda på mapparna "AUDIO_TS och VIDEO_TS" och lägg in dem => då ska de ta upp ca 4.5gb => välj nu "next", "nästa" => byt namn om du nu vill de annats så tar du "bränn"

 

då ska allt gå bra och du ska kunna se filmen på en dvd-spelare

 

OBS!!! alla dvd-spelare kasnke inte kan läsa de formatet filmen är inspelad på...detta gäller oftast dom billigare versionerna av dvd-spelare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst J0ltFlame

Okej men spel genom Burning ROM

 

Alltså, hur hittar man mapparna VIDEO_TS när man tryckt lägg till? Då kommer det upp att man kan välja några filer och lägga till dem, vart ligger TS, mapparna? Och efter det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel är inte samma sak som film. Film brukar vara i DVD-format som dvdspelaren kan spela upp.

 

Spel är en helt vanlig dataskiva som brukar ha ett autorun-program som startas när skivan sätts in.

 

Visst är det en imagefil som du har? Då väljer du bara "bränn image till skiva".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för de först:

har du laddat ner en film??? så att du har den i en massa rarfiler??? eller så kanske du har zippat upp filerna och fått upp en .img/.iso eller något liknande filformat??? om så är fallat så måste du mounta filen med tex daemontools och sedan göra så som jag skrev tidigare...filerna ligger då på en fakead cd/dvd läsare som du fått...leta reda på den och lägg in mapparna "AUDIO_TS och VIDEO_TS"

2: om du inte har en .img/.iso fil utan har två mappar som heter just "AUDIO_TS och VIDEO_TS" liggande som och skräpar på din datorn som bara råkar innehålla en film ;) så lägga bara in mapparna då...

 

hur svårt kan de vara :S

Redigerat av Dellamorte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst J0ltFlame

Alltså, jag laddade ner en film ja som bestod av en mapp som innehöll bara en fil, filen som man spelar upp filmen med? Måste jag då mounta filen med ett speciellt program och göra som du tidigare. Men jag tror att Burning ROM är enklare för då behöver man inte hitta video ts mappen och den andra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...