Desu Skrivet 8 Januari 2007 Rapport Skrivet 8 Januari 2007 Okej innan jag ställer min fråga ska jag säga 2 ord Fuck google. Jag har sökt och sökt. Men enbart hittat engelskt skit som man inte fattar ett j*vla piss av. Nu till min fråga. Hur gör jag om jag vill plocka ut en gubbe ur en bild ? Om vi säger att t.ex supermario är ställd vid en blå bakgrund. hur plockar jag ut han ur den bakgrunden då? Citera
Shaitan Skrivet 8 Januari 2007 Rapport Skrivet 8 Januari 2007 Jag antar att det finns "magic wand tool". Markera bakgrunden och invertera markeringen. Citera
Chainsawkitten Skrivet 9 Januari 2007 Rapport Skrivet 9 Januari 2007 Det finns också en mätare som du kan behöva justera lite, den bestämmer hur stor skillnad det får va mellan färgerna. Om du får för mycket markerat får du dra ner och för lite så får du dra upp den. Citera
ChipZ Skrivet 11 Januari 2007 Rapport Skrivet 11 Januari 2007 (redigerat) Ta renders från tex planetrenders mås2te vara medlem far att få fullstora bilder Redigerat 11 Januari 2007 av Chip Citera
Desu Skrivet 12 Januari 2007 Författare Rapport Skrivet 12 Januari 2007 fattar ingeting av det här. Och det jag gör blir lika fult som i paint. Citera
ChipZ Skrivet 12 Januari 2007 Rapport Skrivet 12 Januari 2007 Jag änvänder Gimp var helt värdelös i början men nu! Citera
Desu Skrivet 12 Januari 2007 Författare Rapport Skrivet 12 Januari 2007 Jag fattar främst inget om verktygen :( Citera
woicer Skrivet 13 Januari 2007 Rapport Skrivet 13 Januari 2007 Med en enkel google-sökning hittade jag en sida som verkar ta upp en del grunder och verktyg. Använder inte GIMP själv så kan tyvärr inte besvara frågan mer än så. http://www.zx.nu/gimp/ Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.