Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag flyttade nyligen över min photoshopmapp där jag har alla filer och grejer i till en annan dator.

När jag nu försöker öppna Photoshop så ploppar det upp en ruta där det står:

"Kunde inte fullfölja din begäran därför att personinformation saknas eller är ogiltig"

Hur fyller jag i den?

Gäst Szellerie
Skrivet

Sådär kan det hända om man har öhhmm... crackat sitt photoshop på fel sätt, inte säker att det är just bara då den rutan kan poppa upp dock.

Skrivet

Menar du mappen med programfilerna?

Photoshop har även saker i windowsregistret och i systemmappen.

Du måste alltså installera om hela programmet för att få alla filer programmet behöver.

Skrivet

Har du inte skivan? I så fall är det väl enkelt fixat.

Jag uppfattar det som att du har flyttat över mappen X:\Program\Adobe\Adobe Photoshop CS2

till en annan dator.

Är det vad du också har som fakta?

Om du har gjort det så har du inte fått med alla nödvändiga filer.

Skrivet

Nästan alla program lägger till några värden i windowsregistret och några programtillägg i windowsmappen.

Då de kan heta allt från phshcstb17.dll till pshost.dll så är det väldigt svårt att veta vilka som tillhör just photoshop.

Jag skulle inte vilja lägga till egna värden i windowsregistret, det är svårt att veta vilken mapp datorn skulle lagt in dem i.

Om du absolut måste ha det på den datorn är det enklaste att byta hårddisk. Utan installationsskivan är det svårt att få över ett program fullkomligt. Jag skulle skippa det i alla fall...

Skrivet

finns väl ingen uninstall ända sättet är väl att ta bort det via lägg till eller ta bort program och om du inte har installations skivan är det väl bara att ladda ner 30 dagars trial sen göra som du gjorde på förra datan ;)

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...