Hoppa till innehåll

Fel På Minnes-kort


WASD

Rekommendera inlägg

Jag har haft en digital kamera i ca. 1 år & minnes-kortet har suttit i Wii under några veckor.

 

Nu är problemet att när jag satte i det i digital-kameran så stod det att det var skriv-skyddat!

 

Jag stoppade det i kort-läsaren på datorn & skulle höger-klicka på det & ta bort skriv-skyddet, men det står inget om nått skriv-skydd där det ska gå att ta bort.

 

Jag gör backup av mina bilder & höger-klickar på den för att formatera & hoppas att skriv-skyddet försvinner efter det, men det går inte att formatera för att det är skriv-skyddat <_<

 

 

Hur ska jag göra för att få bort skriv-skyddet?

det är ett SD-kort jag pratar om

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det sitter på sidan ett lås som man kan dra på så det blir skrivskyddat lr inte, kolla om det är uppdraget så är det ju inte så konstigt

 

det finns inget sånt på ett SD-kort :angry: men därimot så kan det bli fel på USB-minnen p.g.a. det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj såg det nu, men när jag drar den upp & stoppar in den i kameran & sedan tar ut den så trycks den ner igen! fattar inte hur det har kunnat fungera förut isf :wacko:

 

EDIT: satte en tejp-bit vid kortet & nu funkar det, men det är fortfarande konstigt att det funkade för några månader sen :wacko:

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj såg det nu, men när jag drar den upp & stoppar in den i kameran & sedan tar ut den så trycks den ner igen! fattar inte hur det har kunnat fungera förut isf :wacko:

 

EDIT: satte en tejp-bit vid kortet & nu funkar det, men det är fortfarande konstigt att det funkade för några månader sen :wacko:

 

nåt fel då

men jag hade rätt så jag tackar mig själv då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...