Hoppa till innehåll

Hack

Gäst Zenso

Rekommendera inlägg

Hej!

Min kompis har sagt till mig att man kan hacka i kommandotolken men han har också sagt att man måste göra någonting innan men vad har han inte velat säga

-_-

Undrar om det är någon här som vet vad man ska göra?

Tacksam för svar

//Zenso :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja men det är inte lönt

dem flästa använder brandvägg nu för tiden men om du har rätt info så går det men det är nästan omöjligt, lär dig att programera. Om du bor nära ett biblotek fråga om dem har en dator-internet bok av nått slag. Det e bara att läsa på :)

Redigerat av JanazTheOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommandotolken - CMD? Då kommer vi ju in på ämnet .BAT-filer, vad skojjigt.

Öppna KÖR och skriv CMD, så öppnas din CMD.

Vad jag vet går det inte riktigt att hacka, dock finns det kommandon.

Något du däremot kan göra i CMD osv. är att skapa en .BAT-fil. Det kan vara riktigt roligt om man har en okunnig datapolare. Med .BAT-filer kan du t.ex. stänga ner den andra personens dator få ett antal öppnade CMD-fönster osv.

Det finns vissa kommandon i CMDn som rebootar datorn har jag hört, så det kan ju vara något man borde akta sig för.

Ni som är intresserad av .BAT-filer; här kommer en guide hur du skapar den jobbigaste ever. Öppna den inte själva, för i slutändan blir det så himla krångligt.

1. Öppna anteckningar.

2. Skriv notepad i anteckningar och spara filen med valfritt namn men med .BAT som filändelse.

3. Öppna filen själv om du vill, jag själv hade för mig att det var hemskt jobbigt. Om du vill j*vlas med en polare är .BAT alltid ett alternativ.

Den elaka filen.

notepad

Ni som tycker det är spännande med .BAT-filer, här får ni en ofarlig source av mig som kan vara lite rolig.

Den snälla filen.

TITLE THE MEOW
COLOR 1a
start
PAUSE
COLOR 2a
Start
PAUSE
COLOR 3a

För att checka sina egna .BAT-filer, dubbelklicka på dom in något enkelt program som t.ex. utforskaren.

Redigerat av Helgon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte inte på bat filer lol! och om er skola har gjort så man inte kan öppna notepad så gå bara in på internet explorer-> visa källa -> sudda bara bort allt o skriv in din source o spara som valfrittnamn.BAT

man kan uploada en ''speciell'' .BAT fil till en server/dator som du senare kan ''sätta'' på med din dator så servern/datorn blir helt **** up...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...