Gäst Zenso Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 Hej! Min kompis har sagt till mig att man kan hacka i kommandotolken men han har också sagt att man måste göra någonting innan men vad har han inte velat säga -_- Undrar om det är någon här som vet vad man ska göra? Tacksam för svar //Zenso :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 (redigerat) ja men det är inte lönt dem flästa använder brandvägg nu för tiden men om du har rätt info så går det men det är nästan omöjligt, lär dig att programera. Om du bor nära ett biblotek fråga om dem har en dator-internet bok av nått slag. Det e bara att läsa på :) Redigerat 17 Januari 2007 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zenso Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 Men min kompis har hackat på sånna som har brandväg han har nämligen hackat på skolan och dom borde ha det -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 mm men skolan brukar inte ha bra brandvägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 Är det netbios ni pratar om eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
darzak Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 han snackar typ om /netsend eller något annat newbie command... jag önskar våran skola inte hade en RIKTIG datoradminstratör... han har fixat så att det är typ 100% hack fritt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 På vår skola jobbade en schysst datoransvarig. Han sa att han hade låtit bli att stänga av vissa möjligheter. Det var kul för eleverna sa han :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Elias Skrivet 17 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Januari 2007 schysst :cool: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Helgon Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 (redigerat) Kommandotolken - CMD? Då kommer vi ju in på ämnet .BAT-filer, vad skojjigt. Öppna KÖR och skriv CMD, så öppnas din CMD. Vad jag vet går det inte riktigt att hacka, dock finns det kommandon. Något du däremot kan göra i CMD osv. är att skapa en .BAT-fil. Det kan vara riktigt roligt om man har en okunnig datapolare. Med .BAT-filer kan du t.ex. stänga ner den andra personens dator få ett antal öppnade CMD-fönster osv. Det finns vissa kommandon i CMDn som rebootar datorn har jag hört, så det kan ju vara något man borde akta sig för. Ni som är intresserad av .BAT-filer; här kommer en guide hur du skapar den jobbigaste ever. Öppna den inte själva, för i slutändan blir det så himla krångligt. 1. Öppna anteckningar. 2. Skriv notepad i anteckningar och spara filen med valfritt namn men med .BAT som filändelse. 3. Öppna filen själv om du vill, jag själv hade för mig att det var hemskt jobbigt. Om du vill j*vlas med en polare är .BAT alltid ett alternativ. Den elaka filen. notepad Ni som tycker det är spännande med .BAT-filer, här får ni en ofarlig source av mig som kan vara lite rolig. Den snälla filen. TITLE THE MEOW COLOR 1a start PAUSE COLOR 2a Start PAUSE COLOR 3a För att checka sina egna .BAT-filer, dubbelklicka på dom in något enkelt program som t.ex. utforskaren. Redigerat 18 Januari 2007 av Helgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
darzak Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 tänkte inte på bat filer lol! och om er skola har gjort så man inte kan öppna notepad så gå bara in på internet explorer-> visa källa -> sudda bara bort allt o skriv in din source o spara som valfrittnamn.BAT man kan uploada en ''speciell'' .BAT fil till en server/dator som du senare kan ''sätta'' på med din dator så servern/datorn blir helt **** up... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zenso Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 Men är det någon som vet vad man måste göra innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 18 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2007 Skriv in detta i en .bat-fil shutdown -s -t 1 -f -c "Ses" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.