Hoppa till innehåll

Söker Smidigt Anti-virus

Avregistrerad

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag sitter på en inte allt för bra burk. (1.8 GHz, 512 mb RAM). Jag söker nu ett bra anti-virus program som tar lite arbetsminne och processorkraft. Det ska mest finnas där nere vid klockan som en liten ikon och bara ploppa upp liten ruta när virus med mera hittas. Har testat olika Anti-virus:

Norton : För dåligt, stoppade ju ingenting

F-secure : Tar alldeles för mycket arbetsminne och processorkraft

NOD32 : "För bra", Det säger tillochmed att Windowsfiler som t.ex laddar hem uppdateringar till Windows är spionprogram. Det gör också för stor sak av det, STORA rutor som så fort man stänger ner det kommer en likadan upp som varnar för samma fil !

Avast : Bara testat just, Minns inte så mycket ifrån det, bara att det var blått i stort sett.

Kom med förslag om anti-virus som tar lite kraft men ändå stoppar RIKTIGA virus, spionprogram med mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

McAfee, hade det förut fast kostar rätt mycket. :( Norman finns också fast jag tycker det är kasst eftersom det kommer upp skyltar hela tiden om man vill godkänna sidan, men den är en av de bästa när det gäller att stoppa virusen.

Redigerat av Mars
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zone Alarm äger ju allt :cool: Idag tog den två virus utan problem.

Uppdateras nästan varje dag. Den har en liten ikon nere i högra hörnet och skanar datorn regelbundet och aoutomatiskt :D

Frågar alltid om du vill tillåta ny instalerade program.

Jag har aldrig fått virus!!!

Zone alarm är ju helt klart best.

Precis lagom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...