Avregistrerad Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Hej! Jag sitter på en inte allt för bra burk. (1.8 GHz, 512 mb RAM). Jag söker nu ett bra anti-virus program som tar lite arbetsminne och processorkraft. Det ska mest finnas där nere vid klockan som en liten ikon och bara ploppa upp liten ruta när virus med mera hittas. Har testat olika Anti-virus: Norton : För dåligt, stoppade ju ingenting F-secure : Tar alldeles för mycket arbetsminne och processorkraft NOD32 : "För bra", Det säger tillochmed att Windowsfiler som t.ex laddar hem uppdateringar till Windows är spionprogram. Det gör också för stor sak av det, STORA rutor som så fort man stänger ner det kommer en likadan upp som varnar för samma fil ! Avast : Bara testat just, Minns inte så mycket ifrån det, bara att det var blått i stort sett. Kom med förslag om anti-virus som tar lite kraft men ändå stoppar RIKTIGA virus, spionprogram med mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Avg anti virus tar bort allting jag har haft iallafall tror knappt det finns något så mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 20 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Smidigt? Tar lite kraft från datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Kaspersky... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 (redigerat) McAfee, hade det förut fast kostar rätt mycket. :( Norman finns också fast jag tycker det är kasst eftersom det kommer upp skyltar hela tiden om man vill godkänna sidan, men den är en av de bästa när det gäller att stoppa virusen. Redigerat 20 Januari 2007 av Mars Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
citrusfrukt Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Avast funkar alldeles utmärkt för mig och drar inte alls mycket kräm från datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XX2 Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 Zone Alarm äger ju allt :cool: Idag tog den två virus utan problem. Uppdateras nästan varje dag. Den har en liten ikon nere i högra hörnet och skanar datorn regelbundet och aoutomatiskt :D Frågar alltid om du vill tillåta ny instalerade program. Jag har aldrig fått virus!!! Zone alarm är ju helt klart best. Precis lagom ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 20 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2007 zone alarm är bra, men kan bli fucked up rätt lätt så man inte kan sätta igång vissa saker :( annars är det klart bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XX2 Skrivet 21 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2007 zone alarm är bra, men kan bli fucked up rätt lätt så man inte kan sätta igång vissa saker :( annars är det klart bäst. Det är bara att trycka Allow när den frågar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.