Hoppa till innehåll

Hur Ser Människan Ut Om 1000 År?


Gäst Kabby

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Ändrar mitt gamla svar nu :P

Jag tror att vi kommer att vara 75% robot, 25% människa. Människan måste nämligen anpassa sig till det förändrade klimat på jorden/nya klimatet på en annan planet för att överleva. Och för att bli smartare vilket mänskligheten ständig strävar att bli så kommer vi att ha nanoimplantat i hjärnan. Vårt immunförsvar kommer i praktiskt sett att bli utbytt mot nanorobotar som är mycket effektivare och kommer att förhindra nästan alla sjukdomar. Kanske kommer organ, skellet, blod och annat också bli utbytt så att vi inte slår oss/blir sjuka lika lätt eller så att vi kan leva i nästan för evigt.

Så stort som detta låter, så är det faktiskt inte en ren gissning utan baserat ganska mycket på fakta. Vi kommer om bara ett par år ha nanorobotar och har redan nu börjat forska och kommit ganska långt på hjärnimplantaten och det artificiella blodet och organen. Många forskare och forskartidningar såsom Illustrerad Vetenskap påstår att om bara 50-100 år så kommer människan börja vara halvrobot, halvmänniska. Vi kanske leker Gud, men vi gör det rejält bra :P

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hej asså jag kom inte ihåg det var nån här som sa su här jag asså om jorden utplånas så kommer josh bouch åka med nån jäkla farkost till mars eller nåt då tänkte jag är han efter bliven eller josh bouch lever väll inte om 10000 år eller hur jäkla många år vi snackar om *skrattar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

hej asså jag kom inte ihåg det var nån här som sa su här jag asså om jorden utplånas så kommer josh bouch åka med nån jäkla farkost till mars eller nåt då tänkte jag är han efter bliven eller josh bouch lever väll inte om 10000 år eller hur jäkla många år vi snackar om *skrattar*

Va? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Gäst Kabby

Eftersom att detta är tråden med flest inlägg jag någonsin gjort så bumpar jag den här och nu.

 

För att detta inte ska räknas som spam: Hur tror ni det kommer att vara med religion om 1000 år? :3

Redigerat av Kabby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ifuckyouass

hej asså jag kom inte ihåg det var nån här som sa su här jag asså om jorden utplånas så kommer josh bouch åka med nån jäkla farkost till mars eller nåt då tänkte jag är han efter bliven eller josh bouch lever väll inte om 10000 år eller hur jäkla många år vi snackar om *skrattar*

Josh Bouch! EPIC! :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...