Nu är de dags för alla sveriges nior att välja linje och gymnasium, och jag undrar vad ni tänker eller har valt :), jag tänker söka in på samhällslinjen, och inriktning media. för de är kul att fotografera och sånt, men jag vill kunna gå alla högskolekurser efter gymnasiet, och de kan man inte om man går en ren medie linje.
Gymnasievalet
↗ till inläggetNu är de dags för alla sveriges nior att välja linje och gymnasium, och jag undrar vad ni tänker eller har valt :), jag tänker söka in på samhällslinjen, och inriktning media. för de är kul att fotografera och sånt, men jag vill kunna gå alla högskolekurser efter gymnasiet, och de kan man inte om man går en ren medie linje.
Troligtvis blir det IT/Data men är osäker på gymnasium...
Det är ju en bit till innan jag ska på gymnasium.
Men jag tror nog att jag ska gå in på linjen Samhällskunskap.
Jag tror nog att jag ska försöka bli polis.
el med inrikting datorteknik :)
eller it på john bauer.
1 och ett halvt år kvar till gymnasium val. Tror jag ska gå media. :D
2½ till mitt Gymnasieval. Hittills lutar det åt Estetiska (I Kalix) Men jag får se. Det blir nog svårt att hitta jobb med den linjen om jag inte fortsätter och bli gitarrist i något känt band. Som tur är har jag tid att tänka.
Jag har valt Samhällskunskap och inriktningen språk, för det är dom ämnena jag är riktigt bra på faktiskt
1 år kvar tills gymnasievalet. Jag ska npg ta Fordons eller Teknik. Kanske samhälls.
Samhälle\Samhälle tänker jag välja, men gymnasium är jag osäker på.
↗ till inläggetTa teknik1 år kvar tills gymnasievalet. Jag ska npg ta Fordons eller Teknik. Kanske samhälls.
äger
När det är dags för mig så blir det IT nog.
Data / It blir det väl , bara jag får tilllräckligt bra betyg..
Men det är ju ett par år dit :D
När det är dags för mig blir det troligen film/media.
Risk och räddning med samhällsvetenskaplig grund.
Hoppas ansökningen går bra, har pluggat ganska mycket nu i 9an.
Innan så gjorde jag ungefär hälften av alla läxorna men skrev ändå bra på alla prov.
Nu har jag gjort nästan alla läxor och skrivit riktigt bra på de flesta proven.
It möjligtvis
↗ till inläggetIT-Gymnasiet är bra. Sök till det, rekommenderar det om du orkar åka in till Chalmers varje dag. ;)Nu är de dags för alla sveriges nior att välja linje och gymnasium, och jag undrar vad ni tänker eller har valt :), jag tänker söka in på samhällslinjen, och inriktning media. för de är kul att fotografera och sånt, men jag vill kunna gå alla högskolekurser efter gymnasiet, och de kan man inte om man går en ren medie linje.
Har kollat runt lite, och det lutar åt "natur/it" @ it-gymansiet, är dock inte helt säker.
Får se om jag orkar mig till ett annat öppet hus, men troligtvis inte.
Oj Oj Oj...!
Jag har faktiskt ingen aning i vilken linje jag ska gå i! xD
Fast jag bara går i 8:an :rolleyes:
Har tänkt på fordon kanske
När det är min tur ska jag försöka komma in på fordon