Hoppa till innehåll

Milda Straff För Dödsmisshandel

Gäst DonKeN

Rekommendera inlägg

Jag sa inte att dem skulle få en avrättning. Jag påstog inte det heller, 123spill, dem erkännde att dem var med och misshandlade. Dessutom, det fanns en snubbe här jag bor som snodde en Canada Goose jacka, gissa hur långt straff han fick? 9månader.. Är det inte orättvist?

Jo visst är det det. Det är helt otänkbart att dem inte fick nåt straff egentligen. Men dem lär nog få ett straff iaf snart.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Misshandlare ska få livstids fängelse, jag menar att man sitter inne hela livet, inte att man kommer ut efter några år för man har skött sig i _FÄNGELSET_.

det är bara så att ingen har suttit i fängelse hela sitt liv i sverige utan att alla som ha fått livstid brukas släppas ut efter ungefär 10 år och det beror inte på att dom har skött sig: Den som har suttit längts i fängelse i sverige satt där i 15 år
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att blir fri från sitt livstidsstraff så måste man be om nåd till riksdagen. Aja, vänsterregeringen friade jätte många livstidsfångar och det var inte bra, men nu när alliansen är vid makten så kommer det bli mycket hårdare!

Men vi har bland annat Mijajlovich *Anna Lindh's mördare* i livstid, och jag tror inte han kommer bli frisläppt eftersom han har också vart stökig i fängelset och misshandlat några där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ne, livstid kan vara hela livet här i Sverige. Men det har aldrig hänt tror jag, man får be om nåd till riksdagen för att försöka bli fri, fängelsedirektörn eller nånting skickar omdömme om fången så tar riksdagen han om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, man söker nåd hos regeringen. Och man ber inte om nåd för att bli fri. Om regeringen godkänner ens ansökan så får man straffet tidsbestämt, men man kan fortfarande sitta i fängelse i 10 år till. Det är vad livstid betyder i sverige, icke tidsbestämt straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...