123spill Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Jag sa inte att dem skulle få en avrättning. Jag påstog inte det heller, 123spill, dem erkännde att dem var med och misshandlade. Dessutom, det fanns en snubbe här jag bor som snodde en Canada Goose jacka, gissa hur långt straff han fick? 9månader.. Är det inte orättvist? Jo visst är det det. Det är helt otänkbart att dem inte fick nåt straff egentligen. Men dem lär nog få ett straff iaf snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 5 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2007 Vem vet, det är många som överklagar och åklagaren är förbannad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Det vore fel om dem inte fick nåt straff iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheCow Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Misshandlare ska få livstids fängelse, jag menar att man sitter inne hela livet, inte att man kommer ut efter några år för man har skött sig i _FÄNGELSET_. det är bara så att ingen har suttit i fängelse hela sitt liv i sverige utan att alla som ha fått livstid brukas släppas ut efter ungefär 10 år och det beror inte på att dom har skött sig: Den som har suttit längts i fängelse i sverige satt där i 15 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 För att blir fri från sitt livstidsstraff så måste man be om nåd till riksdagen. Aja, vänsterregeringen friade jätte många livstidsfångar och det var inte bra, men nu när alliansen är vid makten så kommer det bli mycket hårdare! Men vi har bland annat Mijajlovich *Anna Lindh's mördare* i livstid, och jag tror inte han kommer bli frisläppt eftersom han har också vart stökig i fängelset och misshandlat några där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 livstid i sverige är väl bara 12 år?sverige behöver längre fängelse straff t.e.x döds miss handel 15-30 års fängelse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Ne, livstid kan vara hela livet här i Sverige. Men det har aldrig hänt tror jag, man får be om nåd till riksdagen för att försöka bli fri, fängelsedirektörn eller nånting skickar omdömme om fången så tar riksdagen han om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Nej, man söker nåd hos regeringen. Och man ber inte om nåd för att bli fri. Om regeringen godkänner ens ansökan så får man straffet tidsbestämt, men man kan fortfarande sitta i fängelse i 10 år till. Det är vad livstid betyder i sverige, icke tidsbestämt straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Regeringen sitter i Riksdagen, så man säger söker nåd hos Riksdagen. Det var det jag lärde mig iallafall :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Nej. Regeringsmedlemmar kan visserligen sitta i riksdagen (men behöver inte göra det), men det är regeringen, och bara regeringen som beslutar om nådeansökningar. Riksdagen har inget över huvudtaget med det att göra. Alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 OT: En dum fråga men vad är skillnaden mellan regeringen och riksdagen? Är inte 100% på den saken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Regeringen är den högsta verkställande makten och riksdagen den högsta beslutande. Dvs, Riksdag bestämmer, Regering gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.