Putside Skrivet 26 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2007 Sen är det ju skillnad på operativsystem och datorer :rolleyes: W98 är inte ens särskilt gammalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2007 Våran skola har en RIKTIGT gammal dator. Ingen aning om hur gammal den är, men den har en 50Mhz processor står det på skärmen. http://www.computerhistory.org/exhibits/internet_history/full_size_images/ibmpc.gif Den har samma modell som datorn ovanför. Alltså, en skärm som står på datorlådan. Den datorn ovanför är från 1980-talet, så jag tippar att datorn i skolan också är det. ^^ (Observera att vi INTE gör skolarbeten på den datorn i skolan. Den bara står där... Vet inte varför. XD) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KVAB Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2007 Jag hade en gång en gammal skrothö...dator. Den var nog från...hm...-89? Det var bara grön å svart på skärmen. Slängde ut skräpet...bokstavligen. ;) Vår första dator var en Windows 95. Jag har haft 4-5 datorer. Hade 2 såna där med grön å svart på skärmen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 har en gammal dator precis när ddatorn kom så köpte pappa den. dos på den såklart :P 8 mb hårdisk :P 500 kb ramminne procesor: har ingen aning får kolla upp det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 vetu inte men den är ifrån 2006 iallafall (köpte den när datorn kom ut..nästan kanske 2 månader efter) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 Hade en gammal Commodore 64 från -60 talet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Grimsen_89 Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 Har en från mitten av 80-talet, tog den av farmor och farfar annars skulle de slänga den. Hårdvara har jag inte så stor koll på, har inte orkat forska något i det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 5 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2007 Jag hade en före windows. Man kunde bara spela inlagda spel och skriva nåt dokument. Hårdisk på typ 16 mb. Grafiken på spelen var små fyrkanter ihopsatta till figurer! BILAR ÄGER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Wacko Skrivet 5 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2007 har en gammal dator, vettefan hur gammal den är. inget operativsystem och det är 11mb hårddisk på den =) använder dock inte den :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.