The legend of Zelda är ju en fantastisk spelserie som vi nog alla tycker :)
Jag köpte The legend of Zelda: Twilight Princess för ett par veckor sedan, min reaktion blev inte riktigt som jag hade hoppats på.
Jag hade hoppats på ett spel man kunde spela timmar/dagar i sträck utan att tröttna. Men det blev lite... ja vad ska man säga? "annorlunda" kanske jag hade stora förhoppningar på spelet innan jag köpte det, eftersom jag har alla The legend of Zelda spel som kommit ut i Sverige.
Jag menar inte att The legend of Zelda: Twilight Princess är ett dåligt spel.
Det jag menar är att The legend of Zelda: Twilight Princess är ett mindre bra spel än The legend of Zelda: Ocarina of Time och The legend of Zelda: Majora´s mask.
Nu är det om det nästkommande spel, jag vill att det ska ta mer nytta av Wii´s konstruktion det må säga som Humla skrev.
Taget från Humla >> "En annan sak är att link ska följa rörelserna med svärdet som man gör med kontrollen."
En annan sak skulle vara om det nya spelet kunde vara mer likt The legend of Zelda: Ocarina of Time eller The legend of Zelda: Majora´s Mask.
En bra story ska det vara. Och man ska inte kunna skippa storyn. För det förstörs då. Vem vill inte ha en underbar story och ett underbart spel?
Jag tycker att storyn ska vara som ett klassiskt The legend of Zelda spel det må säga att prinsessan Zelda blir kidnappad av Ganon/Ganondorf och onda makter attackerar Hyrule, och Link ska befria Zelda och bli hjälte i Hyrule efter han gjort sin hjältebragd.
Det skulle inte vara helt fel med lite nya vapen. Vilka vapen?
Ja, det är en svår fråga, men kanske ett nytt svärd/sköld eller ja varför inte någonting helt nytt som aldrig funnits i något The legend of Zelda spel förut?
Det skulle inte heller vara fel med lite nya karaktärer/fiender eller bossar.