sajmon Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 tja jag har precis köpt en ny dator, och när jag ska ansluta till internet så står det typ att jag har begränsad eller ingen anslutning. snälla hjälp mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Hm, du ser väll vad det står.. begränsad eller ingen anslutning., du har ingen anslutning, att man köper ny dator påverkar det väll inte anslutningen. Kolla sladdarna, eller så kanske det är nån störning där ni bor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sajmon Skrivet 9 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 asså, jag har pluggat i min nätverkskabel i samma modem som som en annan dator, och på den funkar internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Har du kollat upp om datorn är inställd på att erhålla en ip-adress automatiskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Hade samma problem, men jag löste det genom att ändra till erhåll automatiskt Ipadress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sajmon Skrivet 10 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 ok...fixa det där me IP:n nu. Så nu står det att den är ansluten, MEN jag kommer fortfarande inte in på internet, e de ingen som har nån aning om vad man kan göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Hemmabygge? Kolla att du har rätt drivrutiner för nätverkskort/moderkort, prova att reparera anslutningen och kanske hårdställa IP't Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Tryck på startmenyn. klicka på kör... skriv in cmd, och du får fram doskontrollen. skriv in ipconfig och du får fram några ipadresser. lägg gateway på minnet, öppna en webbläsare och gå in på http://dittgatewayipnr där dittgatewayipnr ersätts med ditt gateway ip nummer -.-. Där skriver du in ditt användarnamn och lösenord som du fick när du beställde bredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.