andennn Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Som ni säkert vet så finns det ju billigare varianter av kontroller till ps2 å xbox som andra företag än sony å microsoft har gjort men kommer det att göras sånna kontroller till wii som nt nintendo har gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Det vet jag inte, men jag skulle tro det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Är inte det olagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Jo, det är det, eftersom Nintendo har tagit copyright på tekniken och designen (då snackar vi ALL design, typ varje knapps utseende är copyright-skyddat). Jag tror nog att det är lite svårare för andra företag att göra Wii-remotes än det är att göra PS2 och Xbox-kontroller, därför att tekniken i Wii-moten är så pass annorlunda. Man skulle tvingas hitta på en helt ny lösning för remoten. http://gamepro.com/gamepro/domestic/games/...res/97928.shtml Kolla den sidan och kika på den översta myten. Den fokuserar dock på xbox och ps, men den förklarar rätt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 (redigerat) Beror på hur man ser det. Först måste tredjepartsutvecklarna fråga Nintendo om tillstånd. Om de får tillstånd får de göra det. Om de inte får är det olagligt. EDIT: Stavfel Redigerat 18 Februari 2007 av Kabby Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.