Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

blev jag ägd va va?? vaahhhh?

nje du de märks att du inte lyssnat så mycket på punk i dina dagar, jag ska nu ge dig ett urdrag ur en punk låt, det är nog bäst jag tar en svensk så du förstår.

ur ebba grön-profit

Profit... profit

vi skall alltid ta profit

den handlar om att alla ska tjäna pengar på allt, kanske dåligt exempel så jag tar en till.

ur asta kask-sks

Fram till 65 års ålder ska man jobba som en skit

För att dessa parasitiska krakar ska få sin mat och sin sprit

Men hur länge ska vi tåla och med halva lönen få snåla?

Hur länge ska vi tåla det?

Jag vill inte vara med

Och betala någon skatt för det

iofs ganska aggressiv musik men man väcker inga känslor om man sjunger om änglar och moln och det där att dom svär?? i hip hop så är det 22st fuck o andra trevliga ord på rad :visslar:

usch och tvi tror jag svalde ett bi

Skrivet

Ja men ordet "fuck" andvänds inte i alla låtar. I 50cents och 2pacs så kanske det är jag vet inte. Men man förknippar rap med förorten(välldigt ofta). Och punkrock eller jag vet inte vad, förknippar man med svarta kläder, djävulen kom och ta mig liksom...

Skrivet

Hip hop är Hip hop och Punk är Punk.

Acceptera varandra brothers.

Jag imponeras inte av en del rappare som Eminem och 50cent som bara försöker skaffa sig en fet lönechek genom att rikta sig till yngre människor.

Det finns mer seriösa hip hop låtar som "Tupac-changes, The game- Dreams" för att nämna två av tusentals.

Hip hop är gatans poesi och oavsett om man gillar det eller inte får man acceptera det.

Samma sak gäller punk och annan musik acceptera att musiken är bra även om inte du tycker det så finns det miljontals andra som tycker det. Så är det med varje musik genre.

Jag personligen gillar inte punk men har absolut inget emot folk som lyssnar på sån musik. Punk är musik som ofta inehåller protester i olika slag och mycket är precis som med hip hop folk som försöker väcka uppmärksamhet men det finns en hel del bra och seriös punk ochså.

Acceptera andras musikstil.

Nu är vi rätt off topic här.

Skrivet

som jag skrev innan så respekterar jag och tycker "riktig" rapp är bra men såna här låtsas rappare som 50 cent m.m är det direkt koppling på te papperskorgen.

aja slut diskuterat för min del, lycka till med ditt rappande :)

Skrivet

som jag skrev innan så respekterar jag och tycker "riktig" rapp är bra men såna här låtsas rappare som 50 cent m.m är det direkt koppling på te papperskorgen.

Vad är en "låtsas rappare"? :blink: Och vad är "riktig" rap?
Gäst Tour
Skrivet

En låtsas rappare är en sån som sjunger om hur många brudar och hur mycket pengar han har osv. En riktig rappare är en sån som rappar om samhälls problem och om diskriminering från tex de vita, kort o gott den rapp som kom först när den bildades typ. Då sjöng de inte om bilar och hur mycket diamanter dom hade i sina ringar utan de hade inget och sjöng/rappade om orättvisor.

Skrivet

Jag tror du pratar om Gangsta Rap.

Ice cube, N.W.A, Tupac, Eazy-E, osv.

Dom ovastående går att lyssna på.

Jag håller med dig om att dagens Hip Hopare, blandannat 50 Cent är pinsamt dåliga. Skulle jag tvingas gå igenom låten "Smack That" så måste jag sitta i ett hörn, med stängda dörrar, isolerat, så jag vet att ingen annan ser mig. Så pinsamma är dom låtarna. Dom har f*n liksom inget syfte, ingen moral. Usch.

Håller mig till Metal/Pop/Emo musik. :P

Gäst Tour
Skrivet

där träffade du huvudet på spiken :P

Men ja jag håller mig till min punk och diverse annat

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...