Gäst trunks_ Skrivet 26 Februari 2007 Rapport Skrivet 26 Februari 2007 Istälelt för köpa vista eller aldda ner olagligt kan man väl ochså www.windowsvista.se sen upgradera direkt.. får man vista föralltid då samma somn man köper? Har XP Nu SP2 Home edition. fråga 2: går alla mina filer eller spel bort? Citera
JanazTheOne Skrivet 26 Februari 2007 Rapport Skrivet 26 Februari 2007 fråga 1. nej det går inte 2. ja men inte om du läger det på en annan hårddisk det gick inte för för mig att göra en ny partion av hårddisken jalla fall Citera
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Skrivet 27 Februari 2007 (redigerat) 2. Mycket av dinna spel och program blir oläsbara. Det blev dom för mig. Inget spel eller programm funkade längre då jag upgraderade till Vista. Som trunks_ säger, gör backup på alla viktiga filer. För dom kommer troligast att sluta fungera. Sen personligen tycker jag att du inte ska skaffa Vista. Det är mycket srtul med det, speciellt med de olagliga program som torrent-klienter. :visslar: Men det är inte bara det som får mig att hata Vista. Den blockerade mitt spel, Battlefield 2. För att Vista:s "säkerhets center" hittade ingen information hos microsoft om spelet. :angry: Redigerat 27 Februari 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera
JanazTheOne Skrivet 27 Februari 2007 Rapport Skrivet 27 Februari 2007 Sen personligen tycker jag att du inte ska skaffa Vista. Det är mycket srtul med det, speciellt med de olagliga program som torrent-klienter. :visslar: Men det är inte bara det som får mig att hata Vista. Den blockerade mitt spel, Battlefield 2. För att Vista:s "säkerhets center" hittade ingen information hos microsoft om spelet. :angry: stämmer bra knappt nåt funkar Citera
Gäst trunks_ Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Skrivet 28 Februari 2007 Känner ingen skillnad me vista o xp men typ grafiken e grymmt cool eller start menyn och sånnt. aja palla att vista tar plats på datorn och mina spel filer slutar funger har många serier jag laddat ner med typ 200 avsnitt och 1 avsnitt tar 170MB och jag har 0.5kbits de tar tid o ladda ner igen, deussotm ebhöver jagh mkt av torrent så palla vista. XP e bra emdå , men trodde vista avr mkt snabbare o starta d<torn och sånnt xD :lol: Citera
lövet_91 Skrivet 28 Februari 2007 Rapport Skrivet 28 Februari 2007 mm de suger åt sig 1 Gb av ditt internminne med den skiten Citera
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 1 Mars 2007 Rapport Skrivet 1 Mars 2007 mm de suger åt sig 1 Gb av ditt internminne med den skiten Japp! :) Citera
Gäst trunks_ Skrivet 1 Mars 2007 Rapport Skrivet 1 Mars 2007 LOL :huh: ORKA VISTA! HÄRMED VILL JAG INTE MER ATT NÅN SKA SKRIVA! LÅS DETTA FORUM nu :) :visslar: Citera
woicer Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Skrivet 2 Mars 2007 Känns som det är flera i tråden som inte har någon koll på vad vista egentligen är. Inte testat det i alla fall. Som någon svarade i tråden kan du installera Vista på en annan partion (om du har t ex en C:\ och D:\). Då behåller du fortfarande den gamla windows XP-installationen, men du har även en vista-installation. Du får då upp en meny när du startar datorn där du får välja vilket operativsystem du vill köra den här gången. Detta kallas dualboot. Du verkar även fått fel tankar om Vista om man kan säga det så. Har du verkligen testat det ordentligt? Du måste ha en riktigt dålig dator om det inte går snabbt. Tror många har fått fel tankar om Vista då det har spridits rykten om att det är är segt. Visst är det segt om du inte uppfyller på systemkraven, men de flesta datorer idag gör det. Jag hade både XP och Vista. Vista startade mycket fortare än XP och kändes i alla fall gå fortare i windows. Det negativa är ändå att det inte finns mycket drivrutiner till Vista än, och det är därför det inte går så bra i spel som man vill, dvs sänkt prestanda. Ska man uppgradera till Vista bör man vänta ett tag till, i alla fall om man är en 'gamer'. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.