Chihuahua Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Hm... snackar ni RPG2000 eller RPG2003 här? Och menar ni lägga till egna man gjort så att man kan välja dem, eller sätta ut dem på en karta? Iaf så antar att man använder samma princip: För att placera på en karta: Högerklicka och välj Event sen (iaf i RPG2000) finns en ruta till vänster där man kan välja vilken figur man vill ha. För att lägga till egna gjorda figurer: Först och främst rekommenderar jag att man använder I-draw3, eftersom Paint inte är mycket att komma med... det funkar helt enkelt inte. Sen finns det vissa system man måste använda för att få ihop något att animera. Till en figur behövs 3x4 bilder för animeringen. Sen är det bara att se till att man sparar det under Charsets-mappen. Citera
gissa92 Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Hm... snackar ni RPG2000 eller RPG2003 här? Och menar ni lägga till egna man gjort så att man kan välja dem, eller sätta ut dem på en karta? Iaf så antar att man använder samma princip: För att placera på en karta: Högerklicka och välj Event sen (iaf i RPG2000) finns en ruta till vänster där man kan välja vilken figur man vill ha. För att lägga till egna gjorda figurer: Först och främst rekommenderar jag att man använder I-draw3, eftersom Paint inte är mycket att komma med... det funkar helt enkelt inte. Sen finns det vissa system man måste använda för att få ihop något att animera. Till en figur behövs 3x4 bilder för animeringen. Sen är det bara att se till att man sparar det under Charsets-mappen. jag snackar 2003 iaf Citera
Gäst Soffan Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Kassler borde veta.... förresten har ni börjat tänka på Storyn i spelet?? jag hade tänkt att min böjan skulle bli såhär: Man är en kille som heter Klaus och är ca 20 år och är en magiker. Han längtar ständigt efter äventyr men hans mormor behöver honom på gården. En dag så ber hans mormor honom att gå till staden och köpa nåt(vad han ska köpa har jag inte kommit på än) i allafall så går han iväg mot staden.när han går på vägen ser han en gång in i skogen. han tänker: det kanske är en genväg? han går in där och går förbi en runsten och en sovande alv tjej. Han blir nyfiken på stenen men vattnet hindrar han att nå den. han hittar en planka(kanske nåt annat) så att han kan gå över vattnet! han rör vid runstenen och POFF! en demon kommer fram. han säger nåt konstigt på demoniska och teleporterar sig iväg. i samma ögonblick vaknar alvtjejen sen säger hon att Klaus har späppt ut den största ondskan i Världen! Sen har jag inte kommit på mer.... Tycker ni om storyn hittils? Ja den var faktiskt grym ^_^ Citera
gissa92 Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 (redigerat) (Rowyn @ 16/05-2004 17:20:51) Kassler borde veta.... förresten har ni börjat tänka på Storyn i spelet?? jag hade tänkt att min böjan skulle bli såhär: Man är en kille som heter Klaus och är ca 20 år och är en magiker. Han längtar ständigt efter äventyr men hans mormor behöver honom på gården. En dag så ber hans mormor honom att gå till staden och köpa nåt(vad han ska köpa har jag inte kommit på än) i allafall så går han iväg mot staden.när han går på vägen ser han en gång in i skogen. han tänker: det kanske är en genväg? han går in där och går förbi en runsten och en sovande alv tjej. Han blir nyfiken på stenen men vattnet hindrar han att nå den. han hittar en planka(kanske nåt annat) så att han kan gå över vattnet! han rör vid runstenen och POFF! en demon kommer fram. han säger nåt konstigt på demoniska och teleporterar sig iväg. i samma ögonblick vaknar alvtjejen sen säger hon att Klaus har späppt ut den största ondskan i Världen! Sen har jag inte kommit på mer.... Tycker ni om storyn hittils? Ja den var faktiskt grym ^_^ Jag har skrivit mera nu ^_^ Redigerat 16 Maj 2004 av gissa92 Citera
DaNiEl tHHe GamER Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 har bredband stog andå hastighet: 2.33 kb brukar stå hstighet: 63 kb Citera
Gäst Soffan Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 (gissa92 @ 16/05-2004 17:26:12) (Rowyn @ 16/05-2004 17:20:51) Kassler borde veta.... förresten har ni börjat tänka på Storyn i spelet?? jag hade tänkt att min böjan skulle bli såhär: Man är en kille som heter Klaus och är ca 20 år och är en magiker. Han längtar ständigt efter äventyr men hans mormor behöver honom på gården. En dag så ber hans mormor honom att gå till staden och köpa nåt(vad han ska köpa har jag inte kommit på än) i allafall så går han iväg mot staden.när han går på vägen ser han en gång in i skogen. han tänker: det kanske är en genväg? han går in där och går förbi en runsten och en sovande alv tjej. Han blir nyfiken på stenen men vattnet hindrar han att nå den. han hittar en planka(kanske nåt annat) så att han kan gå över vattnet! han rör vid runstenen och POFF! en demon kommer fram. han säger nåt konstigt på demoniska och teleporterar sig iväg. i samma ögonblick vaknar alvtjejen sen säger hon att Klaus har späppt ut den största ondskan i Världen! Sen har jag inte kommit på mer.... Tycker ni om storyn hittils? Ja den var faktiskt grym ^_^ Jag har skrivit mera nu ^_^ Ännu bättre och så blir han starkare och starkare och slår ner demonen. Mycket bra :D Citera
DaNiEl tHHe GamER Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 här är en till sida kanske snabbare www.free-software-downloads.org/freeware-games/rpg.htm Citera
gissa92 Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 (Rowyn @ 16/05-2004 17:46:11) (gissa92 @ 16/05-2004 17:26:12) (Rowyn @ 16/05-2004 17:20:51) Kassler borde veta.... förresten har ni börjat tänka på Storyn i spelet?? jag hade tänkt att min böjan skulle bli såhär: Man är en kille som heter Klaus och är ca 20 år och är en magiker. Han längtar ständigt efter äventyr men hans mormor behöver honom på gården. En dag så ber hans mormor honom att gå till staden och köpa nåt(vad han ska köpa har jag inte kommit på än) i allafall så går han iväg mot staden.när han går på vägen ser han en gång in i skogen. han tänker: det kanske är en genväg? han går in där och går förbi en runsten och en sovande alv tjej. Han blir nyfiken på stenen men vattnet hindrar han att nå den. han hittar en planka(kanske nåt annat) så att han kan gå över vattnet! han rör vid runstenen och POFF! en demon kommer fram. han säger nåt konstigt på demoniska och teleporterar sig iväg. i samma ögonblick vaknar alvtjejen sen säger hon att Klaus har späppt ut den största ondskan i Världen! Sen har jag inte kommit på mer.... Tycker ni om storyn hittils? Ja den var faktiskt grym ^_^ Jag har skrivit mera nu ^_^ Ännu bättre och så blir han starkare och starkare och slår ner demonen. Mycket bra :D Kul att du gillar den :D Citera
Gäst Soffan Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Ja... Men finns det någon sida med saker som man kan ladda ner? Exe: Karaktärer, vapen och annat smått & gott! Citera
Chihuahua Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 (redigerat) Trevlig handling :lol: nå, min är inte mycket bättre. Man är tre killar som får reda på att monster börjat invadera världen (låter töntigare än det är) och genom en olyckshändelse råkar de få en kompis i form av ett monster... som visar sig vara ägd av en annan figur som ger en liten förklaring om situationen... vilket slutar i att de tre sticker till en annan värld, aningen mindre än den riktiga, för att leta upp den som troligen ligger bakom allt. På vägen upptäcker de att en av dem har en underlig förmåga att kunna tämja vissa monster... i handlingen hör till att de träffar en hemlighetsfull ödla som verkar vara på deras sida, men visar sig vara den största lögnaren som någonsin existerat. Efter ett par försök att ha ihjäl dem inser han efter något samtal att han hellre slåss mot monster än för dem... Själva poängen i det hela är att ett ovanligt intelligent monster bestämt sig för att förgöra alla mänskliga varelser. Till det skaffar han extra starta varelser, vilka de mest intelligenta kallas halfmen, vilket står för halvmänniskor. Det ställer till lite trubbel eftersom de ser ut som människor men tyvärr inte är sådana... Efter hand inser man att det inte räcker att besegra den där rackaren, utan en filur som verkade stå på ens sida visar sig vara det där intelligenta monstrets före detta kompis... som har sina egna planer. I själva verket är dessa två "bröder". Från början var de fyra stycken, dessa två, en större filur som består av ben (?) och en enorm kissemiss-elefant. De tre förstnämnda tänkte ta hand om människorna själva, men efter hand blev det bara en kvar... kissemiss-elefanten däremot kan lätt ta hand om alltihop, men problemet är att han är inspärrad och inte kan göra något förrän någon tämjer honom... ganska förvirrad handling, jag vet, men jag har förkortat det hela... annars hade jag nog fått skriva en bok om alltihop. :) Redigerat 16 Maj 2004 av Chihuahua Citera
Nogger Mint Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Hm... snackar ni RPG2000 eller RPG2003 här? Och menar ni lägga till egna man gjort så att man kan välja dem, eller sätta ut dem på en karta? Iaf så antar att man använder samma princip: För att placera på en karta: Högerklicka och välj Event sen (iaf i RPG2000) finns en ruta till vänster där man kan välja vilken figur man vill ha. För att lägga till egna gjorda figurer: Först och främst rekommenderar jag att man använder I-draw3, eftersom Paint inte är mycket att komma med... det funkar helt enkelt inte. Sen finns det vissa system man måste använda för att få ihop något att animera. Till en figur behövs 3x4 bilder för animeringen. Sen är det bara att se till att man sparar det under Charsets-mappen. Event finns inte på RPG maker 2003 PS. Var kan man få I-draw3? Citera
derik Skrivet 16 Maj 2004 Rapport Skrivet 16 Maj 2004 Trevlig handling :lol: nå, min är inte mycket bättre. Man är tre killar som får reda på att monster börjat invadera världen (låter töntigare än det är) och genom en olyckshändelse råkar de få en kompis i form av ett monster... som visar sig vara ägd av en annan figur som ger en liten förklaring om situationen... vilket slutar i att de tre sticker till en annan värld, aningen mindre än den riktiga, för att leta upp den som troligen ligger bakom allt. På vägen upptäcker de att en av dem har en underlig förmåga att kunna tämja vissa monster... i handlingen hör till att de träffar en hemlighetsfull ödla som verkar vara på deras sida, men visar sig vara den största lögnaren som någonsin existerat. Efter ett par försök att ha ihjäl dem inser han efter något samtal att han hellre slåss mot monster än för dem... Själva poängen i det hela är att ett ovanligt intelligent monster bestämt sig för att förgöra alla mänskliga varelser. Till det skaffar han extra starta varelser, vilka de mest intelligenta kallas halfmen, vilket står för halvmänniskor. Det ställer till lite trubbel eftersom de ser ut som människor men tyvärr inte är sådana... Efter hand inser man att det inte räcker att besegra den där rackaren, utan en filur som verkade stå på ens sida visar sig vara det där intelligenta monstrets före detta kompis... som har sina egna planer. I själva verket är dessa två "bröder". Från början var de fyra stycken, dessa två, en större filur som består av ben (?) och en enorm kissemiss-elefant. De tre förstnämnda tänkte ta hand om människorna själva, men efter hand blev det bara en kvar... kissemiss-elefanten däremot kan lätt ta hand om alltihop, men problemet är att han är inspärrad och inte kan göra något förrän någon tämjer honom... ganska förvirrad handling, jag vet, men jag har förkortat det hela... annars hade jag nog fått skriva en bok om alltihop. :) Kan du lägga up några spel som du har gjort ? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.