Findus Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 När jag ska logga in på steam så står det "Cannot connect to the steam servers" ,eller något liknande . Sedan när jag stänger av virus skyddet (Norman Anti-Virus) så kommer jag plötsligt helt fel fritt in på steam . Fast det känns dock lite riskfullt att spela css med virus skyddet avslaget. Kan någon hjälpa mig att göra så att virus skyddet inte blockerar? Tacksamm för svar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 2 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 Norman är en riktig värsting med sina inställningar (om jag minns rätt). Men jag eftersom som jag inte har haft det på 2 år blir det ännu svårare, jag gissar: Norman huvud meny, inställningar / brandvägg / internet inställningar, program som ska blockeras / internet åtkomst, och så får du kryssa av eller för steam. Kan ju inte garantera att detta är rätt men pröva går väll. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 2 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2007 Norman är en riktig värsting med sina inställningar (om jag minns rätt). Men jag eftersom som jag inte har haft det på 2 år blir det ännu svårare, jag gissar: Norman huvud meny, inställningar / brandvägg / internet inställningar, program som ska blockeras / internet åtkomst, och så får du kryssa av eller för steam. Kan ju inte garantera att detta är rätt men pröva går väll. Tack för hjälpen men jag kan inte riktigt hitta nån huvud meny :blink: . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Ne juste, norman hade ju kanske ingen "huvud meny". Men om du går in på Start > Program > Norman > så borde du kunna välja bland olika val, man kan kalla detta huvud meny kanske. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Jag tog bort Norman.. helt värdelöst om man ska spela.. skaffa Ad-aware o Avast anti-virus så klarar du dig.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Helt klart sant, Norman måste vara det sämsta. Inte både krångligt utan också dåligt, det finns fakta seru. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 4 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Haha, jo jag börjar inse att Norman suger , men jag får inte byta för pappa :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 (redigerat) EDIT: Läste totalt fel angående namnet, tack Savity. Finns alltid inställningar för detta. Dock brukar de gömma sig i huvudfönstret. Finns det någon inställning för virus-skyddets säkerhet? Typ medel, hög eller mittemellan? Kan ju vara något sådant som är för högt upp. Helt klart är det att det blockerar programmet på något sätt. OF: Norton är inte ett anti-virus, utan ett virus. Redigerat 4 Mars 2007 av woicer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 (redigerat) Edit: Ja nu har misstaget löst sig. Inga Problem, Woicer. Själv tycker jag att Norton är ett mycket fint Släppt svenskt virus program, fast det är ju olika för smaken som sagt. Redigerat 5 Mars 2007 av Savity Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 4 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 EDIT: Läste totalt fel angående namnet, tack Savity. Finns alltid inställningar för detta. Dock brukar de gömma sig i huvudfönstret. Finns det någon inställning för virus-skyddets säkerhet? Typ medel, hög eller mittemellan? Kan ju vara något sådant som är för högt upp. Helt klart är det att det blockerar programmet på något sätt. OF: Norton är inte ett anti-virus, utan ett virus. Det närmaste är stäng av brandväggen. :> Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 5 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Mars 2007 Läst lite andra trådar på andra forum i internet världen, verkar som norman verkar vara en riktigt ond en. Den ligger i samma klass som avg free edition och har ställt till med enorma problem för många användare med sin Brandvägg och Karantän. Finns bara ett tips till dig: Radera allt i Burken som börjar på N, Rensa Registret, släng skivan i micron och dra på max, ta ett bloss och njut... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Findus Skrivet 6 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2007 Läst lite andra trådar på andra forum i internet världen, verkar som norman verkar vara en riktigt ond en. Den ligger i samma klass som avg free edition och har ställt till med enorma problem för många användare med sin Brandvägg och Karantän. Finns bara ett tips till dig: Radera allt i Burken som börjar på N, Rensa Registret, släng skivan i micron och dra på max, ta ett bloss och njut... ett litet problem... jag röker inte :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg