Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

ok det lär sig finnas mkt problem med min dator :P .. men som sagt som min gamla datorn som hade procesorn 701 mhz och 192 mb ddr minne är ju sk*t dåligt och inget direktbra dator och denna nya jag har är 512 mb ddr minne och 3.2 ghz . då ibland med min dator som vanligt brukar jag spela med den osv .. varje gång jag spelar conquer online och efter typ 1-1.5 timma så börjar datorn sega FPS från conquer börja sjunka ned och hela datorn segar till sig och jag e tvungen att starta om det -.- men så var det aldrig med min förra dator för varje gång ja spelade ALLTID något segade datorn aldrig till sig som denna nya datorn ja har .. när min nya segar till sig och om jag ska öppna en mapp eller snacka med nån på msn så kommer själva den dära rutan som är nedan vid startfältet ni vet sk*tsegt ..samt startar jag inte om datorn så blir datorn ännu segare och den känns som att jag har en windows 95 med asdåligt procesor xD .. men problemet e att kanske ja måste formatera om datorn eller nåt sånt .. det enda jag e rädd för e att när ja formaterar om datan försvinner själva grafikortets display driver som jag har .. då tror jag kanske att den inte kommer funka mer :(.. på nåt sätt ska det ju lösa sig men någon som vet och kan hjälpa till så skriv här xD ..

Gäst Twiztha_MF
Skrivet

det kan inte ha nått att göra med fläktar och så? överhettning av processorn.

Skrivet (redigerat)

joo kanske det .. tror attjag har 2-3 fläktar men det e skitvarmt där bakom när ja checkar it out :P men ja e inte en sån direkt dator expert så ja vet knappast va ja ska gö :S ..

EDIT: ja orkar bara inte att den segar till h*lvet*t ur sig .. vill bara få den att funka som vanligt -.-

Redigerat av unforgiven
Gäst Wacko
Skrivet

som twistah sa, det är nog överhettat. testa med att ställa en vanlig bordsfläkt bredvid datorn och öppna ett fönster =)

gå in på siba och prata med någon, funkar inte någonting här så kan du ju öppna ena chassisidan och ställa så bordsfläkten blåser in i datorn.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...