Hoppa till innehåll

Valve Hammer Editor


dalslund
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare Tjenare.

Jag behöver hjälp med vhe ( valve hammer editor )

Jo det är så här att jag har laggt varenda fil HELT rätt dubbel kollat säkert 10 ggr

Så när jag gjort en bana så när jag klickar F9 för att convertera den till .bsp fil

så står det ´" filen kunde inte sparas för ett fel hittades o måste fixas " fast på engelska .

och när jag kollade så stog det could not open half -life.wad cs_Dust .wad o alla dem fast att dom la på rätt plats och rätt i sök vägen.

VAD ÄR FELET ????????? :unsure: :( :cry: :o

Tack i förväg :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

För att .wad-filerna inte finns? >.<

 

För att dom inte finns? Om man ska göra en bana som dust så måste man ha wad filerna för att få dom texturerna. Och dessutom så står det ju att allt ligger rätt eller hur?

Jag antar att det är något fel på wad filen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det kan man inte. -.-

Tror du att cs söker igenom hela datorn efter wadfilerna? Det skulle inte ta lite tid då?

 

CS söker inte igenom hela datorn efter filerna nej. Man kan som jag ha nerladdade wad filer i en mapp på skrivbordet. Man ladda in wad filerna in i VHE och gör banan. Sen konverterar man banan så den kommer in i cs format och lägger in den i maps mappen. Det är det enda man behöver göra. Man måste inte ha wad filerna i CS mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lätt förklaring

 

Såhär ligger det till med .wad filerna,

 

Dom är ner packade som alla andra filer i cstrike.gcf något sånt.

 

så det är därför man måste ladda ber dom om man inte vill packa up dom här får ni en länk så ni kan ladda ner GCF scape så ni kan packa up .GCF filerna.

 

 

GCFScape Nedladdning

 

Man måste stänga av steam när ni packar upp dom. :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...