ajar Skrivet 17 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2007 Hej! När jag tidigare idag skulle gå in i chatten stod det att jag var bannad...varför? Jag kan inte komma ihåg att jag blivit det. :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 17 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2007 Det gör det för mig också, fast jag kommer in på chatten via mIRC :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 (redigerat) Prova ett annat nick. Vet inte vad ni har för nick, men det kan ju vara så att nicket innehåller bannade ord. Eftersom det funkar från mIRCen så tror jag inte att ni är bannade på något sätt, för i så fall skulle OParna banna mha IP-nummer och man har samma IP-nummer om man sitter på samma bredbandsabbonemang, oavsett vilket program i datorn man kör, eller vilken dator i huset man kör. Någon IRC-OP på QuakeNet kan ha bannat javaclienten för att den orsakar "problem" i deras servrar. Då finns det inget annat att göra än att dra ner mIRC och pröjsa med VISA-kortet (20 dollar, inte så mycket. Såvida du inte bara vill chatta i 30 dagar fr.o.m. installationen och sedan avinstallera mIRC) (IRC-OPs är operatörer över hela servern, inte bara för en kanal. Operatörerna i #fuska.se har ingenting med server-omfattande banningar att göra, utan det är bara QuakeNets IRC-OPs som kan göra något åt detta) Om det står "Unable to connect to server" så är ni INTE bannade. Då är det förmodligen eran brandvägg som blockar porten 6667 utåt, och du kan behöva gå in i administrationen och öppna port 6667 utåt. Redigerat 24 Mars 2007 av sebastiannielse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.