Gäst Plopp Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Hej! Jag undrar en sak. min dator hackar skitmycket och jag undrar om man kan göra nåt åt det... datorn är inte så jättebra (från Dell :( ) här är lite information om den: Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 Language: Swedish (Regional Setting: Swedish) System Manufacturer: Dell Computer Corporation System Model: Dimension 2400 BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A05 Processor: Intel® Celeron® CPU 2.60GHz Memory: 1022MB RAM Page File: 296MB used, 2162MB available DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode Card name: Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller Manufacturer: Intel Corporation Chip type: Intel® 82845G Graphics Controller DAC type: Internal Display Memory: 64.0 MB Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz) Monitor: Plug and Play-bildskärm Hårddisk: 70GB Jag har 40 GB ledigt utrymme, så jag tror att det inte beror på hårdisken. Hjälp mig!! Varför hackar den hela tiden när jag öppnar nåt program!!??!! Finns det något jag kan göra? :o Tack på förhand :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Nåra pungkter du bör göra. 1.Virus sök datorn. 2.Ta bort cookies från datorn. 3.Ta bort onödiga skaker från datorn. Ingen expert men det måste man göra på en dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 för att ta bort cookis kan du antingen göra det i inställningar i IE eller ladda ner Toniarts som är ett väldigt bra "ordning-och-reda" program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oske Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Du är inte ensam om det . Vissa datorer tål inte så mycket . :o Om du har fullproppat den med spel och sånt har laddat enr mycket program, Vissa program som t.ex teman och sånt till datan (skrivbordet,menyn och sånt färger på mappar) Är igång hela tiden därför strular det det är bara att rensa den eller att få hjälp av någon data expert . :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moonwall Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 kör diskdefragmenteraren eller diskrensning. start> alla program> (oftast) tillbehör> systemverktyg> diskdefragmenteraren/diiskrensning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Asså jag har gjort precis allting ni sagt. Dessutom har jag ominstallerat datorn 2 gånger på raken. Den beter sig in som för första gången när jag köpte den :( Ska fråga nån dataexpern det är nog bäst ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Vad är det för program som hackar? För jag kan säga dig att det där integrerade grafikkortet inte är någon större hit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Tror dock inte det är felet. Kan vara (som nämnts) något typ av skit eller virus som gör datorn segare än normalt. Testa öppna aktivitetshanteraren (CTRL+ALT+DEL), klicka fliken Processer och kolla om någon av processerna har ett högt nummer under CPU (kolla inte på den längst ner, den ska vara 99). Är det någon process som ALLTID har ett högt antal siffror i CPU-fältet, så skriv gärna namnet på den så kan vi titta vidare. Annars rekommenderar jag dig att köra några online-scanners och ladda hem ett bra anti-virusprogram. Finns en hel del gratisalternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Vad är det för program som hackar? För jag kan säga dig att det där integrerade grafikkortet inte är någon större hit. kan vara detta, men skaffa helst ett bättre kort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 hehe har fixat det. Jag ominstallerade datorn. Det är snabb som blixten jämfört med förrut:) Tack för allt ändå:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.