Hoppa till innehåll

Är Ni Politiskt Involverad?

xantanos

Rekommendera inlägg

• 2 veckor senare...
Gäst Perisoreus

Det är vanan som är farlig. Det är från vanan som beroendet utvecklas. "Jag dricker ju varje helg, men det gör väl inget? Jag har ju alltid gjort det och inget har hänt." Steget till att drickandet utvecklas till att omfatta vardagar är litet och innan man märker ordet av är man beroende. Alkoholen kostar samhället över 100 miljarder om året med alla sjukdomar och all skadegörelse den medför. Det kan jämföras med Sveriges överdimensionerade försvar som kostar "bara" 48 miljarder/år.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just alkohol tycker jag alltid ska finnas tillgängligt även om det inte är ekonomiskt i längden. Anledningen är att jag dricker mycket själv ;). Plus att väldigt många i sverige gillar alkohol.

Vad menar du med att "det inte är ekonomiskt i längden"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
Gäst Perisoreus

Xade: Om syftet med samhället var att "få" så få brottslingar som möjligt, skulle man ju kunna göra allt, t.ex. mord, lagligt med förevändningen att det blir enklare då (inga rättegångskostnader, ingen kostnad för kriminalvården, ingen kostnad för polisen (den skulle ju inte behövas om allt var lagligt)). Ett anarkistiskt samhälle är "enkelt", men fungerar inte.

Redigerat av Perisoreus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis föräldrar lät honom ta en cigg när han var runt 6 år och alkohol, eftersom man vid den åldern är känslig för smaken och nikotinet så går han aldrig med på och dricka eller röka. Ganska praktist sätt och få sitt barn och inte röka eller dricka i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis föräldrar lät honom ta en cigg när han var runt 6 år och alkohol, eftersom man vid den åldern är känslig för smaken och nikotinet så går han aldrig med på och dricka eller röka. Ganska praktist sätt och få sitt barn och inte röka eller dricka i framtiden.

Kanske funkar, men inte så bra om man är 6år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...