Papegojskit Skrivet 29 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2007 Kul att du skulle fråga! Jag skiter i politik, jag vill hellre äta pannkakor och kolla på Bolibompa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 10 November 2007 Rapport Dela Skrivet 10 November 2007 Jag har hört helt tvärt om. Alla jag känner som inte får för sina föräldrar är de som dricker mer än de klarar. Om man inte får dricka av sina föräldrar blir det ju en vana, alltså mindre chans att man börja dricka när man blir äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 (redigerat) Det är vanan som är farlig. Det är från vanan som beroendet utvecklas. "Jag dricker ju varje helg, men det gör väl inget? Jag har ju alltid gjort det och inget har hänt." Steget till att drickandet utvecklas till att omfatta vardagar är litet och innan man märker ordet av är man beroende. Alkoholen kostar samhället över 100 miljarder om året med alla sjukdomar och all skadegörelse den medför. Det kan jämföras med Sveriges överdimensionerade försvar som kostar "bara" 48 miljarder/år. Redigerat 11 November 2007 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Just alkohol tycker jag alltid ska finnas tillgängligt även om det inte är ekonomiskt i längden. Anledningen är att jag dricker mycket själv ;). Plus att väldigt många i sverige gillar alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 Just alkohol tycker jag alltid ska finnas tillgängligt även om det inte är ekonomiskt i längden. Anledningen är att jag dricker mycket själv ;). Plus att väldigt många i sverige gillar alkohol. Vad menar du med att "det inte är ekonomiskt i längden"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 Vet inte riktigt, något som Periseorus skrev, jag håller inte med, men jag skrev "även om". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 När man pratar om alkohol, så är det inte bara ekonomin som drabbas, utan även din omgivning om du blir kraftigt beroende. Därför ska man inte tillåta just det du vill, eftersom alla inte kan hantera alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Så hellre inga än alla? Tycker tvärt om, bättre att något är tillgängligt för alla än för ingen. Förbud gör ingen nytta, skapar bra problem, olagligheter och hat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Om man släppte det fritt skulle det isåfall leda till ännu mer problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 27 November 2007 Rapport Dela Skrivet 27 November 2007 (redigerat) Xade: Om syftet med samhället var att "få" så få brottslingar som möjligt, skulle man ju kunna göra allt, t.ex. mord, lagligt med förevändningen att det blir enklare då (inga rättegångskostnader, ingen kostnad för kriminalvården, ingen kostnad för polisen (den skulle ju inte behövas om allt var lagligt)). Ett anarkistiskt samhälle är "enkelt", men fungerar inte. Redigerat 27 November 2007 av Perisoreus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 November 2007 Rapport Dela Skrivet 30 November 2007 Min kompis föräldrar lät honom ta en cigg när han var runt 6 år och alkohol, eftersom man vid den åldern är känslig för smaken och nikotinet så går han aldrig med på och dricka eller röka. Ganska praktist sätt och få sitt barn och inte röka eller dricka i framtiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 30 November 2007 Rapport Dela Skrivet 30 November 2007 Min kompis föräldrar lät honom ta en cigg när han var runt 6 år och alkohol, eftersom man vid den åldern är känslig för smaken och nikotinet så går han aldrig med på och dricka eller röka. Ganska praktist sätt och få sitt barn och inte röka eller dricka i framtiden. Kanske funkar, men inte så bra om man är 6år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.