CrazyBarrie Skrivet 30 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2007 Hej! Jag undrar om det finns något sätt att lägga in egna bas ljud tex i FL Studio.... Och om ni vet hur så kan ni väl säja det och så kan ni också lägga up något fet bas ljud som är coolt :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
techgt Skrivet 3 April 2007 Rapport Dela Skrivet 3 April 2007 Hej! Jag undrar om det finns något sätt att lägga in egna bas ljud tex i FL Studio.... Och om ni vet hur så kan ni väl säja det och så kan ni också lägga up något fet bas ljud som är coolt :blink: hmm tror det finns många sätt att göra det på. men jag skulle göra följande: 1. koppla in basförstärkaren till mic-intaget i datorn, med hjälp av en liten sak som gör den stora bassladden till en liten sladd så den passar. 2. spela en ton på basen, medans du spelar in. 3. redigera ljudet så att det kommer direkt i början av mp3 filen. 4. dra .mp3 filen in i Fruity Loops sen kommer det fram som ett lager och man kan höja / sänka tonen, spela med den etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Inside Skrivet 30 April 2007 Rapport Dela Skrivet 30 April 2007 Det var så det funkade för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sesse Skrivet 2 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2007 känns onödigt att skapa ny tråd så ja skriver här... någon som vet ett program där man kan ta bort det som sjungs på en låt, och bara ha kvar musiken ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.