Simontheking Skrivet 1 April 2007 Rapport Skrivet 1 April 2007 (redigerat) Asså när jag ska skapa en server med MySQL så säger den att jag har en branvägg som blockerar proccesen.Den säger också att jag ska öppna port 3306 i den(brandväggen). 1.Jag har router med brändvägg och jag vet att det är den som spökar.Kan man inte bara koppla ifrån routern och få det att funka? 2.Kan man annars stänga av brandäggen i routern helt?? 3.Om inte det går,hur öppnar man en port i brandväggen?(Snälla ge mig inga länkar till guider på portforward utan skriv vad jag ska göra för att jag har försökt men det blir bara en massa krångel med en static ip hit och dit.) Jag har en Netgear RP614 router som jag funderar på att slänga i väggen :D Tack på förhand. Redigerat 1 April 2007 av Simontheking Citera
Katt Skrivet 1 April 2007 Rapport Skrivet 1 April 2007 Coolt! Jag har en likadan router! Logga in på routerlogin.com, och välj sen Port Forwarding / Port Triggering. Tryck sen på Add Custom Service, skriv ett roligt namn (Service Name), å sen skriv 3306 två gånger (en gång i Starting Port å en i Ending Port). Därefter skriver du datorns IP address (i Server IP Address). Goda luckor! (= Good Luck = Lycka Till.) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.