Hoppa till innehåll

Server


Rekommendera inlägg

Hejsan vet någon hur bra delar i datorn jag behöver för att lägga upp 2 public servrar o en warserver till cs 1.6? svara vilka(en) del(ar) och hur mycket som behövs.

Tack [:)]

Redigerat av dalslund
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Hmm..till cs tror jag inte att du behöver så bra prylar. Men RAM är det viktigaste du ska sattsa på. Det gör att du kan ha flera program som arbetar hela tiden, du vet nog säkert det. Men i alla fall så rekomenderar jag att du har 512MB i RAM och (helst) mera.

Grafik och ljudkort är inget som du ska sattsa på. Eftersom det behövs ej om du inte hadde tänkt att spela på den. Då krävs det ännu bättre prylar i servern. Det finns modekort som har grafik- och ljud-kort inbyggt, så då behöver man inte köpa sådant.

 

Hårisk och processor vet jag inte riktig. Processorn ska helst vara speciell för att kunna arbeta dygnet runt (i alla fall många timmar om dagen). Det har jag ingen aning om vad för proceesor som passar bäst (och funkar). Hårdisk spelar inte heller så stor roll. Men det kan vara bra att ha minst 60-80GB.

 

Självklart behöver du chassi fläkt och nätargegreat ( hur det nu stavas :meddum: ).

 

EDIT: nätaggregat stavas det :)

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hmm..till cs tror jag inte att du behöver så bra prylar. Men RAM är det viktigaste du ska sattsa på. Det gör att du kan ha flera program som arbetar hela tiden,  du vet nog säkert det. Men i alla fall så rekomenderar jag att du har 512MB i RAM och (helst) mera.

Grafik och ljudkort är inget som du ska sattsa på. Eftersom det behövs ej om du inte hadde tänkt att spela på den. Då krävs det ännu bättre prylar i servern. Det finns modekort som har grafik- och ljud-kort inbyggt, så då behöver man inte köpa sådant.

 

Hårisk och processor vet jag inte riktig. Processorn ska helst vara speciell för att kunna arbeta dygnet runt (i alla fall många timmar om dagen). Det har jag ingen aning om vad för proceesor som passar bäst (och funkar). Hårdisk spelar inte heller så stor roll. Men det kan vara bra att ha minst 60-80GB.

 

Självklart behöver du chassi fläkt och nätargegreat ( hur det nu stavas :meddum: ).

 

EDIT: nätaggregat stavas det  :)

 

jaja , okej Tack :D :)

men kan man inte , köpa en dator först sen bara byta ut proccesorn och ramminnet?

Redigerat av dalslund
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jovisst, men se till att du har rätt prylar bara :) Men kontrollera först vad du köper för burk om du köper begagnat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...