pirre_p Skrivet 14 April 2007 Rapport Skrivet 14 April 2007 Jag hoppas någon kan hjälpa mig med följande: Nyligen flyttade jag och bytte tv. Mitt NES fungerade inte smärtfritt innan, det krävdes ett antal omstarter, men likväl gick det att spela bara man hade tålamod. Men. Nu, när jag försöker koppla in det på en annan tv (som är gammal, inget nytt hi-techplattmonster), söker kanal, och startar NES så blir det bara en svart skärm. Själva NES antar jag fungerar fint (det blinkar åtminstone inte utan, lyser rött som det ska). Jag antar att det finns kontakt mellan NES och tv-kanalen som sökts fram, för när jag startar om NES (trycker på reset), så blinkar den svarta skärmen till. Men annars - ingenting. Jag har, som jag gjorde tidigar och det fungerade, kopplat in det via den lilla gråa antennlådan, men jag har även försökt med gul/vit/röd och scart. Dock blir det samma svarta skärm med båda metoderna. (Observra att skärmen bara blir svart, den står alltså inte och blinkar som när spelet/connectorn är skitig.) Är det någon som har en aning om vad jag ska göra? Det är så extremt frustrerande - det fungerade ju nyligen, men inte längre. Kan connectorn ha skadats i flytten??? Eller, är det så att NES inte fungerar på alla tv-apparater??? Stort tack på förhand, /Frustrerad nesknarkare
thetumas Skrivet 25 Maj 2007 Rapport Skrivet 25 Maj 2007 Hejsan, jag har precis samma problem som dig, har haft ett NES på vinden i några år och nu har jag samma symtom.
Apparat1230 Skrivet 4 Juni 2007 Rapport Skrivet 4 Juni 2007 Jag har ett själv, jag tog isär det och rengjorde connectorn och det fungerar bra nu. oftast är det connectorn som är skitig, det kan jag lova. //Apparat1230
Rekommendera inlägg